مردم از تجمع در مطب ها و داروخانه ها پرهیز نمایند

به گزارش مجله پیکوشو، خبرنگاران/اردبیل سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: همشهریان از حضور در مکان های پرتجمع به ویژه مطب پزشکان و داروخانه ها اجتناب نمایند تا انتقال ویروس کرونا را شاهد نباشیم.

مردم از تجمع در مطب ها و داروخانه ها پرهیز نمایند

شهرام حبیب زاده 24 اردیبهشت در جلسه آنالیز آخرین شرایط کروناویروس در اردبیل اظهار کرد: همچنان استان اردبیل در شرایط قرمز و هشدار به سر می برد به طوری که در 24 ساعت گذشته 30 ابتلای جدید و دو مورد مرگ و میر ناشی از کرونا را شاهد بودیم.

وی تعداد مبتلایان به کرونا را در استان 1997 نفر اعلام و گفت: از این تعداد یک هزار و 596 نفر با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص و هم اکنون 169 نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: 43 نفر از این تعداد در بخش مراقبت های ویژه هستند که طی 24 ساعت گذشته دو نفر از این مبتلایان جان خود را از دست داده اند.

حبیب زاده بیان نمود: همچنان سفیدپوشان حریم سلامت، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در سنگر خدمت به بیماران کرونا قرار دارند اما برای کم کردن زحمات و کوشش آنها باید همه پای کار بیایند تا با خودمراقبتی و حفظ سلامت فردی بکوشیم تا زنجیره کرونا را بشکنیم.

وی بهترین پیشگیری را در انتقال این بیماری شستن مرتب دست و صورت با آب و صابون و رعایت فاصله گذاری اجتماعی اعلام و توضیح داد: همچنان همشهریان باید از حضور در مکان های سرپوشیده، پرتجمع و پرتراکم پرهیز نمایند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به تجمع مردم در بعضی از مطب های پزشکان و داروخانه ها گفت: در میدان سرچشمه گاه شاهد بی تفاوتی ها نسبت به این فاصله گدذاری هستیم اما همچنان فاصله یک متری تا دو متری را باید در مطب پزشکان و داروخانه ها رعایت کنیم تا امکان ابتلا به بیماری از بین برود.

حبیب زاده اضافه کرد: گاه افرادی هستند که بدون علامت ناقل بیماری بوده که ضرورت دارد با رعایت فاصله گذاری اجتماعی اجازه ندهیم انتقال بیماری با یک فرآیند سریع انجام گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1051

به "مردم از تجمع در مطب ها و داروخانه ها پرهیز نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم از تجمع در مطب ها و داروخانه ها پرهیز نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید