مرد مار؛ جوانی که هر هفته پوستش می ریزد!

به گزارش مجله پیکوشو، یک مرد هندی به علت بیماری نادر و تهدید کننده ای که زندگی اش را تحت تاثیر قرار داده و در آن هر هفته پوست بدنش می ریزد، به وسیله مردم مرد مار لقب گرفته است.

مرد مار؛ جوانی که هر هفته پوستش می ریزد!

به گزارش خبرنگاران، مجیبر رحمان مالک 25 ساله اهل بیهار در بنگال غربی، از اریترودرمی رنج می برد، که التهاب شدید و بالقوه کشنده سطح پوست است.

این ضایعه که سالانه تنها یک نفر از هر 100000 نفر را مبتلا می نماید، ناشی از عوامل مختلفی از جمله واکنش های نامطلوب به دارو و بیماری های قبلی مانند سرطان پوست است، اما می تواند خود به خود نیز ایجاد گردد.

افراد مبتلا معمولاً لکه های قرمز پوسته دار خارش دار و زخم های پوسته دار را در سراسر بدن خود تجربه می نمایند. این به نوبه خود می تواند منجر به مشکلاتی در تنظیم دمای بدن، افزایش سرعت متابولیسم و عفونت های تهدید نماینده زندگی گردد.

اعتقاد بر این است که شرایط مالک چند روز پس از تولد او شروع شد. با این حال او گفت وقتی والدینش او را به کلینیک بردند، پزشکان از این بیماری اطلاعی نداشتند.

آن ها به خانواده توصیه کردند که به یک مرکز بزرگتر بروند، با این حال، گزارش شده است که خانواده قادر به پرداخت هزینه های گزاف بیمارستان نیستند.

در نتیجه ابتلای مار مانند او، پوست مالک هر چند روز یکبار از بین می رود، و همانطور که در ویدیو مشاهده می گردد، تقریباً سر تا پایش با تکه های پوسته دار پوشانده شده است.

مالک می گوید در حالی که علائم در تابستان بهبود می یابد، در زمستان پوست خشک می گردد و ترک می خورد. او سپس مجبور می گردد قطره هایی را در چشمانش بریزد، زیرا نمی تواند پلک بزند.

این مبارزه صرفاً فیزیکی نیست: مالک، که طبق گزارش ها در دوران رشد علاقه به یادگیری داشت، می گوید که وقتی به مدرسه می رفت، همکلاسی هایش با تماشا او چنان وحشت کردند که در نهایت مسئولان او را بیرون انداختند.

خوشبختانه این مرد شجاع توانسته است در برابر این بیماری ناتوان نماینده محکم بایستد و حتی اریترودرمی را بخشی از هویت خود قرار داده است.

این جوان هندی با توجه به توصیه های برادرش، تجربه خود را در اینستاگرام به منظور توسعه آگاهی در خصوص این بیماری توضیح داده است.

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2116

به "مرد مار؛ جوانی که هر هفته پوستش می ریزد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرد مار؛ جوانی که هر هفته پوستش می ریزد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید