مرمت 9 قطعه از سفال های قلعه تاریخی صلصال تالش به انجام رسید

به گزارش مجله پیکوشو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: 9 قطعه از سفال های قلعه تاریخی صلصال تالش در گیلان شامل خمره های بزرگ، بشقاب های لعاب دار، کوزه ها و ... مرمت و تحویل موزه رشت شدند که این آثار در فرصت مناسب در نمایشگاه باستان شناسی در محل این موزه در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

مرمت 9 قطعه از سفال های قلعه تاریخی صلصال تالش به انجام رسید

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، شهرود امیر انتخابی با اعلام این خبر اضافه نمود: کاوش های باستان شناسی داخل قلعه صلصال از سوی کارشناسان معاونت میراث فرهنگی طی سال های گذشته به سرپرستی دکتر میرصالحی اجرا شده بود که منجر به شناسایی تعداد 9 قطعه سفال به صورت خرد شده بود.

او ادامه داد: این سفال ها که احتیاج به مرمت داشتند به همت کارشناس فنی اداره کل میراث فرهنگی گیلان به همراه پژوهشگران بخش خصوصی مورد مرمت قرار گرفتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان ادامه داد: مرمت و ساماندهی محوطه بیرونی، احداث پله ها و بعضی دیگر از اقدامات مرمتی قلعه تاریخی صلصال، تاکنون بیش از 6 میلیارد ریال از سوی شهرداری لیسار و با نظارت بخش فنی معاونت میراث فرهنگی استان گیلان هزینه شده است.

او با تقدیر از مردم و مسئولان شهر لیسار برای همراهی و همدلی در طرح بازنگری حریم لیسار گفت: حریم قلعه لیسار معین شده و برای ثبت به شورای ثبت حریم وزارت خانه میراث فرهنگی ارسال شده است.

امیرانتخابی از مردم منطقه و دلسوزان به مواریث فرهنگی تاریخی خواست تا نسبت به حفاظت و حراست قلعه صلصال لیسار نهایت کوشش و همدلی را به کار گیرند.

قلعه صلصال یکی از مناطق گردشگری استان گیلان است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. بخش هایی از این قلعه تاریخی در فواصل سال های 1397-1398 مورد مرمت قرار گرفته است، گرچه ریشه های گیاهان در لابه لای آجرها موجب آسیب های جدی به این قلعه تاریخی شده است اما خوشبختانه با گیاه زدایی که در طی دو سال گذشته انجام شد موجب ریشه کنی این درختان شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 566

به "مرمت 9 قطعه از سفال های قلعه تاریخی صلصال تالش به انجام رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت 9 قطعه از سفال های قلعه تاریخی صلصال تالش به انجام رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید