مرکل: اجلاس آینده رهبران اروپا شکست نمی خورد چون ما هستیم

به گزارش مجله پیکوشو، صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه برای به توافق رسیدن در اجلاس سران اتحادیه اروپا درباره بودجه بندی چندساله و صندوق بازیابی و احیای مالی اروپا ابراز امیدواری کردند.

مرکل: اجلاس آینده رهبران اروپا شکست نمی خورد چون ما هستیم

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به همراه امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در خصوص حل اختلافات کشورهای عضو در خصوص بودجه بندی چندساله اتحادیه اروپا به ارزش بیش از یک تریلیون یورو (1،12 تریلیون دلار) و همچنین برگزاری به موقع اجلاس سران کشورها درباره معین و تکلیف صندوق احیای اقتصاد اروپا در ماه آینده ابراز امیدواری کردند.

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اوایل ماه جاری توافق کردند که به انجام اقدامات فوری به منظور احیای اقتصادآسیب دیده اروپا تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا که شدیدترین رکود خود را پس از جنگ جهانی دوم تجربه نموده است، بپردازند.

مرکل و ماکرون انتظار دارند با پیشنهاد کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا، اختلافات و عدم توافق نظرات در اجلاس سران در 17-18 ژوئیه حل و فصل شوند. همچنین به کشورهای به شدت آسیب دیده از شیوع کرونا مثل ایتالیا و اسپانیا وام 500 میلیارد یورویی تعلق خواهد گرفت.

با بیش از 100 هزار قربانی کرونا در قاره اروپا، کشورهای عضو اتحادیه به دنبال حل مسائل و برطرف اختلافات خود بر آمده اند تا موجب گردد اعتماد به نفس عمومی افزایش یابد و همبستگی و اتحاد کشورهای عضو بیشتر و قوی تر گردد.

ماکرون در این رابطه اظهار کرد: من و صدراعظم یاری به کشورهای آسیب دیده را در اولویت مطلق قرار داده ایم به گونه ای که کشورهای دیگر با چالش روبرو نشوند.

مرکل در ابتدا پیشنهاد ماکرون برای راه اندازی صندوق احیای اقتصاد کشورهای آسیب دیده را رد نموده بود، اما وقتی معین شد که این بیماری همه گیر یک تهدید مهم برای اتحادیه اروپا به شمار می آید، مخالفت آلمان برای تأمین بودجه سایر کشورهای عضو طولی نکشید.

صدراعظم آلمان در خصوص برگزاری مذاکرات اجلاس سران صندوق احیای اقتصاد گفت: این طرح به دلیل آنکه ما پشتیبان آن هستیم، شکست نخواهد خورد.

مرکل در سرانجام این نشست تاکید نمود: اجلاس ماه آینده رهبران اروپایی شکست نخواهد خورد، چرا که ما آنجا هستیم.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1242

به "مرکل: اجلاس آینده رهبران اروپا شکست نمی خورد چون ما هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: اجلاس آینده رهبران اروپا شکست نمی خورد چون ما هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید