مرگ 8 عضو ارشد الشباب سومالی در حمله آمریکا

به گزارش مجله پیکوشو، فرماندهی آفریقای ارتش آمریکا اقدام به کشتن هشت فرمانده گروه شبه نظامی الشباب که متهم به دست داشتن در ساختن بمب و هماهنگ کردن حملات در سومالی بودند قبل از ترک این کشور نموده است.

مرگ 8 عضو ارشد الشباب سومالی در حمله آمریکا

واحد فرماندهی آفریقای ارتش آمریکا (آفریکام) طبق اعلام وبسایت Garowe، این واحد فرماندهی در بیانیه ای اعلام داشت، دست به اجرای دو حمله هوایی علیه آنچه که کارشناسان فراوری بمب الشباب عنوان شده در حوزه جیلیب در هماهنگی با دولت سومالی نموده است.

طبق ارزیابی اولیه آفریکام، این شبه نظامیان از بابت ایفای نقش مهم در فراوری بمب برای الشباب شناخته شده بودند.

استفن تاونسند،ژنرال ارتش آمریکا در همین بیانیه گفت: ما به اعمال فشار بر شبکه الشباب ادامه خواهیم داد. آنها به تضعیف امنیت سومالی ادامه می دهند و باید مهار و تضعیف شوند.

داگوین اندرسون، یک فرمانده ارشد آمریکا گفت: این حمله باید به هر دشمنی نشان دهد که ما در کنار شرکایمان می ایستیم و با قدرت هم از خودمان و هم از شرکایمان در طی این تغییر موضع و عملیاتهای آینده ادامه می دهیم.

او در ادامه بیان داشت، آمریکا همچنان به حفظ قدرتمند قوا و حمله به آنهایی که به دنبال آسیب زدن به ما یا شرکای ما هستند ادامه می دهد.

آفریکام اعلام داشت، به همکاری با کشورهای شرق آفریقا با هدف تقویت و حفظ امنیت منطقه ای و اعمال فشار بر الشباب برای پیشبرد منافع دو جانبه ادامه خواهد داد.

اخیرا پنتاگون خاطرنشان کرد آمریکا اکثریت سربازانش را از سومالی خارج خواهد نمود.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1393

به "مرگ 8 عضو ارشد الشباب سومالی در حمله آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ 8 عضو ارشد الشباب سومالی در حمله آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید