مستند ماشین بازها ، قسمت پنجم: زهره وطن خواه

به گزارش مجله پیکوشو، زهره وطن خواه متولد 22 بهمن 1356، راننده مسابقات رالی و یکی از زنان قهرمان این رشته ورزشی است که توانست در مدتی کوتاه، شهرتی جهانی برای خودش دست وپا کند و به یکی از قهرمان های مثال زدنی ورزش اتومبیلرانی کشور تبدیل گردد.

مستند ماشین بازها ، قسمت پنجم: زهره وطن خواه

داستان قهرمانی های زهره وطن خواه، داستان پر فراز و نشیبی است که شنیدنش خالی از لطف نیست. قسمت پنجم مجموعه مستند ماشین بازها درباره این قهرمان اتومبیلرانی کشور است که شما را به تماشای آن دعوت می کنیم.

زهره وطن خواه از نوجوانی رشته های ورزشی متعددی مانند پاراگلایدر و تیراندازی با کلت را آغاز و تجربه نموده است، با این حال خودش می گوید که این رانندگی است که به او آرامش می دهد. اولین کاپ قهرمانی اش را در مسابقات قهرمانی اسلالوم بانوان کشور به دست آورد و همین آغازی برای ماجراجویی های او شد.

در سال 2008، زهره وطن خواه به عنوان اولین بانوی تاریخ اتومبیلرانی ایران به همراه یار همیشگی اش افسانه احمدی (به عنوان نقشه خوان) راهی مسابقات جهانی رالی WRC شد و توانست در کلاس A7 مقام چهارم را کسب کند.

او تا امروز، 6 مرتبه در مسابقات ریس (سرعت) در کلاس GT1400 شرکت نموده است؛ مسابقاتی که در آن ها همه رقبایش مرد بوده اند. با این حال او توانست 5 بار مقام اول و یک بار مقام دومی در این مسابفات به دست آورد.

زهره وطن خواه کسی است که برای رسیدن به رویاهای کودکی اش هیچ محدودتی را به رسمیت نشناخت و برای آنچه که می خواست با جان و دل کوشش کرد. به قول خودش با پشتکار زیاد توانست این راستا سخت را برای دیگر خانم های علاقمند به رانندگی هموار کند تا آن ها هم بتوانند راحت تر به این رشته مجذوب نماینده ورزشی و پرهیجان ورود نمایند.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2125

به "مستند ماشین بازها ، قسمت پنجم: زهره وطن خواه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستند ماشین بازها ، قسمت پنجم: زهره وطن خواه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید