تور روسیه ارزان: مسکو: اعضای شورای حکام خواهان ادامه مذاکرات وین شدند

به گزارش مجله پیکوشو، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی از خاتمه آنالیز مسائل مرتبط با ایران در نشست کنونی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داد.

تور روسیه ارزان: مسکو: اعضای شورای حکام خواهان ادامه مذاکرات وین شدند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در توییتی از خاتمه آنالیز مسائل مرتبط با ایران در نشست کنونی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داد.

وی افزود: دیدگاه رایج این بود که زمان آن رسیده تهران همکاری خود را با آژانس برای حل مسائل مهم تشدید کند. اعضا بعلاوه خواهان از سرگیری گفت وگوهای وین شدند.

نماینده روسیه در آژانس اتمی بعلاوه پیش تر از این نهاد بین المللی خواست تنش ها را کاهش دهد و از سیاسی کردن برنامه هسته ای ایران پرهیز نموده و به همکاری های معمول فنی با ایران بازگردد.

وی در سخنانی در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود باید به هر گونه نگرانی در راستای توافق پادمان ها رسیدگی گردد.

نشست شورای حکام آژانس اتمی روز دوشنبه 22 شهریور در وین شروع شد و آدینه 26 شهریور روز خاتمهی آن خواهد بود و مسئله برنامه هسته ای و قطع دسترسی آژانس به تأسیسات اتمی ایران، از مباحث اصلی آن بوده است.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس اتمی طی اظهاراتی در جلسه روز دوشنبه شورای حکام با ابراز نگرانی از وجود مواد اتمی در مکان های اعلام نشده در ایران، گفت سوالات درباره آن چهار مکان اعلام نشده هنوز باقی است.

به گزارش فارس، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی در وین و بعلاوه آژانس بین المللی انرژی اتمی، در سخنرانی خود در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اسم کرد که هیچ موضوع پادمانی در رابطه با فعالیت های هسته ای جاری ایران وجود ندارد و این نکته مهم، یک بار دیگر در گزارش فعلی مدیرکل هم تأیید شده است.

غریب آبادی با بیان این که ایران تعاملات عملی و سازنده و روابط کاری خود را با آژانس ادامه داده و با حسن نیت کوشش نموده تا به سؤالات مربوط به چند موضوع کم اهمیت گذشته پاسخ دهد، اعلام کرد: تاسف برانگیز است که علیرغم شرح مکتوب ایران در مورد وجود آلودگی اورانیوم تهی شده در 26 مه 2021 در یکی از مکان ها، آژانس کماکان اسم می دارد که ایران هنوز شرحی ارائه ننموده است. همانگونه که قبلاً هم گفتیم، بر اساس تحقیقات ما در زمینه پیشینه فعالیت های اجرا شده در این مکان، هیچ سابقه ای از فعالیت هسته ای مشاهده نشد. بنابراین، منشاء آلودگی اعلام شده به وسیله آژانس برای ما کاملاً ناشناخته است.

وی افزود: ظاهراً این رویه غلط آژانس است که هر زمان به بستن یک موضوع نزدیک می شویم، سؤالات جدیدی را مطرح می نماید تا با یک فرآیند باز و بی خاتمه روبرو شویم. این رویه، کاملاً غیرقابل قبول است و با حرفه ای گری آژانس در مغایرت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1817

به "تور روسیه ارزان: مسکو: اعضای شورای حکام خواهان ادامه مذاکرات وین شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: مسکو: اعضای شورای حکام خواهان ادامه مذاکرات وین شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید