مسائل متدوال ماشین های لباسشویی

به گزارش مجله پیکوشو، رپرتاژ آگهی - اگر از ماشین لباسشویی برای شستن البسه استفاده می کنید شاید با مسائل متداول ماشین های لباسشویی که در اغلب آن ها پدید می آید و کار شست و شو و نظافت البسه را با مشکل روبرو می کند برخورد کرده و با آن آشنا باشید. ما در این مطلب قصد داریم شما را با مسائلی از قبیل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی، نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی آشنا کرده و به شما بگوییم علت وجود سر و صدا در ماشین لباسشویی چه می باشد تا با آگاهی از این مسائل بتوانید کار تعمیر ماشین لباسشویی خود را به تعمیرگاهی کارآمد و خبره بسپارید.

مسائل متدوال ماشین های لباسشویی

ماشین لباسشویی و نحوه کارکرد آن

تا به امروز به نحوه کارکرد ماشین لباسشویی دقت کرده اید؟ این دستگاه از زمانی که اختراع شد و در تولید انبوه به بازار لوازم خانگی آمد، با طرفداران بسکمک روبرو شد. امروزه این دستگاه در بیشتر منازل یافت می گردد و کمک می کند تا بتوان انواع البسه را به راحتی و در کمترین زمان و در شرایط دمایی مختلف شست و شو کرد. امروزه لباسشویی های مختلفی در بازار موجودند که می توانید متناسب با نیاز خود از لباسشویی های درب از جلو، درب از بالا و یا دو قلو و .. استفاده نمایید.

بخش های مختلف ماشین لباسشویی

هر ماشین لباسشویی دارای قسمت های مختلفی است که در کارکرد درست و بهینه این دستگاه تاثیرگذار است و وجود اشکال و ایراد در هریک از آن ها می تواند باعث به وجود آمدن مسائل متداول ماشین های لباسشویی که پیشتر به آن ها اشاره کردیم، گردد. این قسمت ها عبارتند از:

  • شیر کنترل ورودی آب
  • پمپ تخلیه آب
  • دیگ داخلی
  • دیگ خارجی
  • دیسک چرخان
  • موتور
  • تایمر
  • برد جریان چاپی یا PCB

با اطلاع از قسمت های مختلف ماشین لباسشویی و کارکرد هر یک می توانید به راحتی به مشکل به وجود آمده پی ببرید و بتوانید آن را به تعمیرکار انتقال دهید تا در رفع آن تلاش نماید.

جرم گیری ماشین لباسشویی

یکی از مسائل متداول ماشین های لباسشویی، جرم دریافت آن است که می تواند به ایجاد مشکل در کارکرد دستگاه منجر گردد. ایجاد رسوب و جرم در لباسشویی عموما پس از مدت ها استفاده از دستگاه و همچنین عدم نظافت و رسوب گیری به وجود می آید و نشانه های آن تمیز نشدن لباس ها پس از شست و شو و همچنین بوی بد داخل دستگاه است. برای رفع این مشکل مقاله نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی را مطالعه نمایید.

علت وجود سر و صدا در ماشین لباسشویی

از دیگر مسائل متداول ماشین های لباسشویی که می تواند برای هر یک از انواع آن رخ دهد، وجود سر و صدای بیش از اندازه به هنگام کار دستگاه است. پیش آمده که شما زمانی احساس کرده اید لباسشویی صدای بیش از حدی دارد به طوری که پیشتر یعنی زمانی که تازه آن را خریداری کرده بودید چنین صدایی نداشت. در این زمان است که به فکر می افتید از یک تعمیرکار ماشین لباسشویی کمک بگیرید. اما علت وجود سر و صدا در ماشین لباسشویی چه می تواند باشد؟ وجود سه مشکل می تواند در ایجاد سر و صدای ماشین لباسشویی هنگام کار موثر باشد.

  • بار نامتوازن:

اگر ماشین لباسشویی هنگام کار تکان و صدای شدیدی دارد ممکن است لباس هایی که درون آن ریخته اید بسیار سنگین یا نامتوازن باشد. اگر با خارج شدن بار، صدا از بین برود می توان گفت مشکل از این مورد بوده و گرنه مشکل می تواند از جای دیگری باشد.

  • یاتاقان درام

از دیگر مواردی که می تواند علت وجود سر و صدا در ماشین لباسشویی باشد، خرابی یاتاقان درام است. درام ماشین لباسشویی همان دیگ داخلی دستگاه است که خودتان می توانید آن را بچرخانید و صدای آن را چک کنید. یاتاقان درام زمانی حاصل می گردد که لباسشویی برای مدت های طولانی با بار بیش از اندازه کار کرده و فرسوده شده باشد. چنانچه بر لبه بالایی درام فشار می آورید و میزان فاصله بین درام و واشر درب تغییر می کند به این معناست که درام آسیب دیده و نیاز به تعویض یاتاقان وجود دارد.

  • پمپ تخلیه

یکی دیگر از قسمت های این دستگاه که در صورت مشکل می تواند علت وجود سر و صدا در ماشین لباسشویی باشد، و یکی از مسائل متداول ماشین های لباسشویی را ممکن گردد، پمپ تخلیه آب دستگاه است. اگر در انتها کار لباسشویی یعنی زمان تخلیه آب سر و صدای دستگاه زیاد است به این معناست که پمپ تخلیه مسدود شده و یا آسیب دیده است. چاره کار نیز آن است که پمپ را خارج کرده و آن را تمیز کنید.

عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی

از دیگر مسائلی که ممکن است شما را در انتهای کار ماشین لباسشویی کلافه کند عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی است. این مورد نیز می تواند یکی از مسائل متداول ماشین های لباسشویی باشد و برای هر یک از آن ها از هر برندی اتفاق بیفتد.

مسدود شدن فیلتر پمپ یا خرابی پمپ آب تخلیه لباسشویی

اگر آب ماشین لباسشویی تخلیه نمی گردد یکی از دلایل آن گرفتگی فیلتر پمپ تخلیه است. این فیلتر، کرک لباس ها، مو و یا حتی اشیاء مختلف مثل دکمه، سکه و .. را در این قسمت جمع می کند و اجازه نمی دهد آن ها وارد پمپ دستگاه شوند. بنابراین لازم است هر چند مدت یک بار این فیلتر را تخلیه و تمیز کنید. همچنین اگر این اشیاء از فیلتر عبور کرده و به پمپ برسند می توانند با ایجاد آسیب و شکستن پره های پمپ، تخلیه آب لباسشویی را غیرممکن سازند. چنانچه این اتفاق روی دهد چاره تنها تعویض پمپ تخلیه است.

مسدود شدن شلنگ تخلیه

گرفتگی شلنگ پشت لباسشویی که آب را به فاضلاب هدایت می کند نیز می تواند یکی از دلایل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی به شمار آید. بنابراین باید در تخلیه و رفع مسدودی آن اهتمام کرد.

خرابی برد یا تایمر لباسشویی

عملکرد تایمر ماشین لباسشویی دقیقا مانند مغز بوده و تمامی کارکردهای دستگاه را بر عهده دارد. چنانچه این قسمت دچار خرابی و مشکل گردد می تواند بر روی کارکرد تمامی قسمت های دستگاه تاثیر بگذارد که یکی از آن ها عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی خواهد بود. در این مواقع بهتر است کار تعمیر دستگاه را به تعمیرکار حرفه ای ماشین لباسشویی بسپارید.

تمامی مواردی که در بالا ذکر کردیم می تواند برخی از مسائل متداول ماشین های لباسشویی باشد و ذکر این نکته نیز لازم است که در این مواقع بهتر است برای رفع مشکل، کار تعمیر دستگاه را به افراد متبحر در این حوزه سپرده و از تعمیر خودسرانه آن ها بپرهیزید.

در شرایط اقتصادی فعلی بیشتر افراد سعی می نمایند به جای خرید لوازم خانگی نو، لوازم خانگی آسیب دیده خود را تعمیر نمایند تا بتوانند مدت زمان بیشتری از آن استفاده نمایند. سایت تعمیرآل به آدرس الکترونیکی www.tamirall.com فعالیت خود را در حوزه تعمیر لوازم خانگی آغاز کرد تا مشتریان بتوانند از یک مرکز معتبر برای تعمیر لوازم خانگی خود دریافت کمک نمایند. مجموعه تعمیرآل کمک می کند تا شما به متخصصین مجرب در این حوزه دسترسی پیدا کنید و با کمترین هزینه بتوانید لوازم خانگی خود را کوتاهترین زمان تعمیر نمایید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1377

به "مسائل متدوال ماشین های لباسشویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل متدوال ماشین های لباسشویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید