موزه رضا عباسی: تهرانگردی در نوروز

به گزارش مجله پیکوشو، موزه رضا عباسی یکی از با ارزش ترین مجموعه های هنری - تاریخی در ایران را در خود جای داده است. با راهنمای نوروزی خبرنگاران درباره این موزه همراه باشید.

موزه رضا عباسی: تهرانگردی در نوروز

معرفی

برای من همواره وقتی آثار نگارگری مینیاتوری را در کلیپ هایی در تلویزیون همراه با موسیقی سنتی می دیدم، سوال پیش می آمد که نمونه این نگارگری های زیبای ایرانی را در کجا می توانم از نزدیک ببینم؟ تا اینکه به پیشنهاد یکی از همکاران به موزه رضا عباسی رفتم و با گنجینه ای باشکوه و زیبا از آثار هنری تاریخی ایرانی از جمله همین نگارگری های زیبا روبرو شدم.

در موزه رضا عباسی بعلاوه ظروف به جای مانده از دوران مختلف تاریخی با تزیینات مختلف که هر کدام نوعی از لعاب کاری ظرف ها هستند و بعلاوه آثار خطی زیبایی نگهداری می شوند.

موزه رضا عباسی در 25 شهریور 1356 افتتاح شد و یک سال بعد با پیروزی انقلاب اسلامی تعطیل شد.

بعد از سه دوره بازگشایی، مجددا در 15 بهمن 1378 با تغییرات عمده و چیدمان نو شروع به کار کرد.

مجموعه آثاری که در موزه رضا عباسی به نمایش گذاشته شده است، یادآور گوشه ای از روزگار و ایامی بس ناشناخته و سحرانگیز و سرشار از کوشش و سخت کوشی بشر برای دوام و بقا، ستیز با طبیعت، دستیابی به نعمت ها و غلبه بر چیرگی آن ها است.

مجموعه مورد اشاره در پنج تالار نمایشگاه های دائمی موزه، تالار دوره پیش از اسلام، تالار هنرهای اسلامی 1 و 2، تالار نگارگری و تالار خوشنویسی به نمایش گذاشته شده است.

آدرس

موزه رضا عباسی، در خیابان شریعتی تهران، نرسیده به پل سیدخندان شماره 972 قرار گرفته است.

موقعیت موزه رضا عباسی روی نقشه

دسترسی

برای رسیدن به موزه رضا عباسی، می توانید از مترو خط 3 بهره ببرید و در ایستگاه مترو شهید قدوسی از قطار پیاده شده و پس از خروج از ایستگاه، در خیابان شریعتی به سمت شمال بروید و با پنج دقیقه پیاده روی، به خیابان بسطامی و موزه رضا عباسی برسید. بعلاوه می توانید از نقاط مختلف شهر با تاکسی هایی که به مقصد پل سیدخندان می فرایند به این موزه برسید. بی آر تی هایی که در بزرگراه رسالت تردد می نمایند هم در سیدخندان ایستگاه دارند (ایستگاه شریعتی) و از این طریق هم می توانید به موزه رضا عباسی برسید.

موزه رضا عباسی یکی از مجموعه های تماشای در تهران است که به شما پیشنهاد می کنیم حتی اگر در ایامی به غیر از نوروز و بهار هم به تهران سر زدید، حتما به آن سر بزنید و از آثار قرار گرفته در آن تماشا کنید. اگر قبلا به این موزه سر زده اید، تجربه خود را با خبرنگاران و خوانندگان ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1968

به "موزه رضا عباسی: تهرانگردی در نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه رضا عباسی: تهرانگردی در نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید