تور ارزان گرجستان: 8 مورد از جاذبه های معروف شهر مستیا در گرجستان

به گزارش مجله پیکوشو، 8 مورد از جاذبه های دیدنی مستیا | Mestia در گرجستان

شهر مستیا قسمت اصلی و مرکزی ناحیه سوانتی است که در 456 کیلومتری تفلیس مرکز گرجستان واقع شده است. ارتفاع این شهر از سطح دریا 1500 متر است. برای افرادی که قصد سفر به ناحیه سوانتی را دارند این شهر یک نقطه آغاز است. شهر سنتیا پر است از هتل ها با قیمت ها متفاوت، مهمان خانه ها و سرویس های محلی مسافرتی. این اماکن شهر مستیا را به محلی مناسب برای اقامت تبدیل نموده اند. برای اطلاع از دیدنی ها و جذابیت های مستیا با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان گرجستان: 8 مورد از جاذبه های معروف شهر مستیا در گرجستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

خلاصه ای از شهر مستیا

از مرکز شهر مستیا می توانید با پای پیاده به یخچال های کوه Ushba بروید یا با اسب در چمنزارهای بکر کوه های آلپ سوارکاری کنید. بعلاوه پیست های اسکی تازه تاسیس شهر توجه عاشقان ورزش های زمستانی را به خود جلب نموده اند. گردشگرانی که علاقه مند به تاریخ مذهبی هستند، می توانند نمونه های زیادی از نقاشی های دیواری و نمادهای قرون وسطی را درون کلیساهای اطراف مستیا ببینند. درون مستیا نیز کلیسا جرج مقدس شامل مجموعه کاملی از نمادهای قرن هفتم میلادی است.

1- موزه تاریخ و قوم نگاری سوانتی | Svaneti Museum of History and Ethnography

این موزه در سال 2013 پس از بازسازی دو ساله اش بازگشایی شد. این موزه در سال 1936 افتتاح شد و در ابتدا تنها شامل کلکسیونی جمع و جور می شد. در سال 1948 مورخ هنری مشهور گرجستانی Giorgi Chubinashvili نسخ خطی، نمادها و دیگر اشیا عتیقه را از بین مردم و کلیساها جمع آوری کرد و در اختیار موزه قرار داد. این اشیا هسته اصلی موزه را شکل دادند. موزه نمایی شگفت انگیز از شهر تاریخی مستیا و برج های سنگی قرون وسطی آن در اختیار بینندگانش قرار می دهد. در این موزه 6 نمایشگاه دائمی از نسخ خطی، اشیا خاص و لوازم باستان شناسی و قوم شناسی نگهداری می گردد.

قدمت اشیایی که در نمایشگاه باستان شناسی نمایش داده می شوند به قرن سوم قبل از میلاد برمیگردد. در کلکسیون موزه می توانید تعداد زیادی از کاشی ها، جواهرات، اشیا فرهنگی مذهبی و اسلحه های مربوط به آن دوران را ببینید.

2- پیست اسکی | Khatsvali Ski Resort

تجربه ای تکرار نشدنی از اسکی در پیستی که کوه ها و یخچال های طبیعی آن را احاطه نموده اند. در این محل می توانید آرامش طبیعت را کاملا احساس کنید. هنگامی که در مستیا هستید از تله کابین بهره ببرید و به بالای کوه های 2300 متری بروید. در جهت بالا رفتن از تپه از کابین های باز بهره ببرید تا از منظره کوه های قفقاز لذت ببرید. 10 دقیقه سوار شدن در کابین ها تجربه ای است که در آن احساس لذت و راحتی می کنید. در بالای کوه رستورانی تعبیه شده که می توانید در آن نشسته و در حال گوش دادن به موسیقی و خوردن غذا به تماشای طبیعت بپردازید.

3- یخچال های چالادی | Chaladi Glacier

یکی از جهتهای طبیعت گردی محبوب در مستیا رفتن به سمت چالادی است. جهت راه خیلی صعب العبور نیست اما ممکن است 6 ساعت طول بکشد. ممکن است در طول جهت احساس خستگی کنید اما در آخر راه با تماشا منظره زیبا خستگیتان در خواهد رفت. جهت پر از گل و خاک است. به طوری که بیشتر جهت روی کثیفی ها راه می روید. ممکن است ترجیح دهید تا بالای روستا تاکسی بگیرید و سپس یک ساعت و نیم جهت را طی کنید تا به یخچال برسید. هنگام رسیدن به یخچال ها زیاد نزدیک شوید امکان سقوط صخره ها وجود دارد و بسیار خطرناک است. به گونه ای که چندین نفر تا به حال جان خود را در این نقطه از دست داده اند.

4- کوه های اوشابا | Mountain Ushba

اوشابا زیباترین و سرسخت ترین کوه ملقب به ملکه است که با غرور بر بالای بلند ترین رشته کوه از رشته کوه های قفقاز قرار گرفته است. خاطره بیش از صدها سال صعود کوهنوردان اتفاقاتی قهرمانانه و دراماتیک را این جا رقم زده است. نام اوشابا عجیب و می گردد گفت تخریبگر است به گونه ای که حتی سوانتی هایی که در پای کوه زندگی می نمایند نیز نمی توانند عجایب آن را شرح دهند. بالا رفتن از آن از نظر تکنیکی و فیزیکی سخت است. معنی نام آن در زبان محلی راهی به ناکجا است! می توانید از پیست اسکی Hatsvali .زیبایی این کوه را ببینید

5- موزه خانه میخائیل خگیانی | Mikheil Khegiani House Museum

این خانه، روزگاری متعلق به میخائیل خگیانی، معروف ترین کوهنورد گرجستان در قرن بیستم بوده است که تبدیل به موزه ای کوچک شده است. اگر علاقمند به کوهنوردی و تاریخ آن هستید به هیچ وجه بازدید از این موزه را از دست ندهید. در این موزه عکس ها، دست آوردهای مربوط به کوهنوردی و جوایز او نگهداری می گردد.

6- Enguri Dam

این سد هیدروالکتریکی بر روی رودخانه Enguri قرار گرفته است. در حال حاظر این سد با ارتفاع 271.5 متر دومین سد مرتفع قوسی بتنی جهان است.

7- دریاچه کرولدی | Koruldi Lakes

از دیگر جهتهای طبیعت گردی در مستیا رفتن به دریاچه کرولدی می باشد. دریاچه های آلپی که در پای کوه اوشبا قرار گرفته اند حتی اگر خودشان خیلی زیبا نباشند به خاطر منظره زیبایی که از کوه دراختیارتان قرار میدهند ارزش رفتن دارند. جهت رسیدن به دریاچه پر از گل و لای است.

8- پیست اسکی | Ski Resort Tetnuldi

اگر عاشق ورزش های زمستانی، آفتاب یا برف هستید این پیست را از دست ندهید. پیست پراز پیچ و خم هایی است که آن را برای اسنوبرد سواران بسیار مناسب می نماید. از درون پیست می توانید. منظره زیبایی از شهر مستیا را ببینید. خود را در میان کوه های پوشیده از برف های درخشان و آسمانی بیش از حد آبی تصور کنید. در حال حاضر تنها مشکل این پیست دست رسی به جاده است که قرار است بزودی حل گردد.

منبع: tripadvisor.com

منبع: الی گشت
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1965

به "تور ارزان گرجستان: 8 مورد از جاذبه های معروف شهر مستیا در گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: 8 مورد از جاذبه های معروف شهر مستیا در گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید