موزه ماسوله افتتاح شد

به گزارش مجله پیکوشو، معاون میراث فرهنگی گیلان گفت: موزه ماسوله در ورودی شهرک تاریخی این شهر واقع شده و در سه بخش به نمایش آثار و اشیای مربوط به تاریخ و فرهنگ این منطقه می پردازد.

موزه ماسوله افتتاح شد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، ولی جهانی در مراسم افتتاح موزه ماسوله که روز 14 مهرماه با حضور معاون گردشگری استان، رئیس اداره فومن و رئیس پایگاه میراث فرهنگی ماسوله برگزار گردید، ضمن تقدیر از کوشش های مستمر پرسنل و مدیریت پایگاه میراث فرهنگی ماسوله و گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد بهروز همرنگ همکار باستان شناس فقید اداره کل استان به ارائه جزئیات و اطلاعاتی در مورد پیشینه باستان شناسی فومن و ماسوله پرداخت.

او گفت: موزه مردم شناسی شهرک تاریخی ماسوله جاذبه ای مهم برای گردشگری استان است که اشیا و آثار مربوط به فرهنگ مردم ماسوله و اطراف آن که قدمت بعضی از آن ها به چهار قرن پیش می رسد در معرض دید دوست داران فرهنگ و تاریخ این دیار قرار می دهد.

حمید آذر پور معاون گردشگری گیلان، شهرک تاریخی ماسوله را قطب گردشگری استان توصیف کرد و بازگشایی موزه ماسوله را گامی مهم و بلند برای رشد و بالندگی گردشگری استان توصیف کرد.

این موزه شامل سه تالار است که اشیا، ابزارآلات جنگی، دست ساخته ها، دستاوردهای فنی و شکار و وسایل زندگی و زراعت مردم ماسوله را به نمایش می گذارد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1269

به "موزه ماسوله افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ماسوله افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید