نسل جدید BMW سری 3 معرفی گردید؛ تکیه دوباره بر تخت پادشاهی
به گزارش مجله پیکوشو، وبسایت دنده 6: همواره از سری 3 به عنوان یک الگو و خودرویی ویژه در میان خودروهای سدان اسپرت یاد می گردد. بی ام و نیز هرچند سال یک بار اقدام به بروزرسانی این خودروی دوست داشتنی می نماید تا همچنان به پادشاهی در این سگمنت ادامه دهد. انتها بعد از مدت ها انتظار، حالا و در نمایشگاه پاریس، زمان رونمایی از نسل جدید سری 3 فرا رسیده است.
طول مدل 2019 به نسبت قبل 76 میلی متر افزایش داشته و فاصله میان دو محور نیز 41 میلی متر بیش تر شده است. ضمناً محورهای جلو و عقب نیز به ترتیب 43 و 21 میلی متر عرض بیش تری نسبت به قبل دارند. با این که سری 3 بزرگتر از قبل شده است، اما وزن آن 55 کیلوگرم کاهش داشته که یک دست آورد مهم برای بی ام و محسوب می گردد. همچنین ضریب درگ 0.26 این سدان دلیلی دیگر برای اثبات طراحی بسیار خوب بدنه سری 3 به شمار می رود.
طراحی جدید داخلی و خارجی
با نگاه کردن به تصاویر، تغییر ابعاد را چندان نمی توان حس کرد. می توان گفت که اصالت سری 3 با وجود چند تغییر ریز و درشت طراحی در نسل جدید نیز حفظ شده است. چراغ های LED در جلو بزرگتر و خشن تر از قبل به نظر می رسند که به جلوپنجره کلیوی شکل همیشگی متصل شده اند.
کم ترین تغییرات را می توان در نمای کناری پیدا کرد و سقف مقداری انحنای بیش تری نسبت به قبل دارد. چراغ های عقب نیز کمی کشیده تر شده اند و از نمای کناری نیز می توان آن را مشاهده کرد.
طراحی نازک تر چراغ های عقب ما را به یاد Z4 و X4 می اندازد که چندی پیش معرفی شدند و باید انتظار داشته باشیم که این سبک را در مدل های جدید تر کمپانی آلمانی نیز ببینیم. البته می توان ردپایی از طراحی چراغ های عقب لکسوس RC را نیز در سری 3 جدید مشاهده کنیم.
طراحان داخلی سری 3 با یکپارچه کردن طراحی سیستم اطلاعات و سرگرمی و کنسول میانی، نمای یک دست و زیباتری را به کابین بخشیده اند. به طور استاندارد صفحه نمایش 8.8 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و یک صفحه نمایش 5.7 اینچی به عنوان صفحه آمپر دیجیتالی در نظر گرفته شده است. این امکان نیز وجود دارد که مشتریان صفحه نمایش 12.3 اینچی را جایگزین این صفحه آمپر نمایند و صفحه نمایشی 10.25 اینچی را به جای نسخه 8.8 اینچی سفارش دهند.
مشخصات فنی سری 3
خریداران آمریکایی فعلا تنها یک گزینه با نام 330i برای انتخاب دارند. در این مدل، یک موتور 2 لیتری توربوشارژر 4 سیلندر در زیر کاپوت قرار می گیرد که می تواند قدرت 255 اسب بخاری و گشتاور 400 نیوتون متری را به راننده تقدیم کند. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز در کنار این موتور قرار می گیرد. همچنین خریداران می توانند بین مدل محور عقب یا تمام چرخ متحرک انتخاب داشته باشند. مدل محور عقب به 5.6 ثانیه برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت احتیاج دارد. در صورت انتخاب کیت M، ویژگی های فنی بیش تری مانند سیستم تعلیق سفت تر و یاری فنر های انطباقی نیز به خودرو اضافه می گردد.
مدل های M340 و M340 xDrive کمی دیرتر به بازار روانه خواهند شد. در این مدل ها یک موتور 3 لیتری توربوشارژر 6 سیلندر که قدرت خروجی 382 اسب بخاری و گشتاور 500 نیوتون متری دارد در خودرو قرار می گیرد. شتاب این مدل حدودا 4.2 ثانیه اعلام شده است.
یک نمونه هیبرید plug-in با اسم 330e نیز برای این سدان اسپرت وجود دارد که در سال 2020 وارد بازار آمریکا خواهد شد.
در اروپا طیف موتورهای گسترده تری برای خریداران در دسترس خواهد بود. موتور 4 سیلندر بنزینی 320i قدرت 181 اسب بخاری و مدل 330i قدرت 255 اسب بخاری را تحت سلطه راننده در می آورند. دو موتور توربوی دیزلی با نام های 318d و 320d نیز به ترتیب می توانند 148 و 188 اسب بخار فراوری نمایند. یک نسخه 6 سیلندر دیزلی با نام 330d نیز برای سفارش وجود دارد که 262 اسب بخار قدرت خروجی دارد. در اروپا تنها مدلی که با سیستم چهارچرخ متحرک عرضه می گردد، 320d است که البته امکان دارد در آینده سیستم چهار چرخ متحرک برای موتورهای دیگر نیز قابل انتخاب باشد.
قیمت
تکنولوژی های جدید و زیادی برای مدل 2019 سری 3 در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال گیربکس می تواند با سیستم مسیریابی و کروز کنترل انطباقی هماهنگ گردد تا تعویض های دنده هوشمندانه انجام گیرد. در این صورت در ترافیک ها به جای ترمزگیری، گیربکس می تواند با کاهش دنده سرعت خودرو را کاهش دهد. همچنین در سرعت های کم (زیر 60 کیلومتر بر ساعت) می توان کنترل خودرو را در ترافیک ها به کامپیوتر سپرد.
قیمت 330i و 330i xDrive به ترتیب از 40 هزار و 42 هزاردلار دلار شروع می گردد و مشتریان در آمریکا می توانند این دو مدل را سفارش دهند.
منبع: برترین ها