نمایندگی دفتر فائو در ترکمنستان تاسیس می گردد

به گزارش مجله پیکوشو، در ملاقات وزیر خارجه ترکمنستان و مدیر منطقه ای سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد دو طرف جهت افتتاح دفتر فائو در شهر عشق آباد به توافق رسیدند.

نمایندگی دفتر فائو در ترکمنستان تاسیس می گردد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه ای خبرنگاران، رشید مرداف وزیر امور خارجه ترکمنستان در ملاقات ویدئویی با ویورل گوتسو مدیر منطقه ای سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد همکاریهای دو جانبه را مورد آنالیز قرار دادند.

طرفین در این ملاقات در خصوص توسعه و اجرای پروژه ها و برنامه های مشترک گفتگو کردند و آمادگی خود را برای افتتاح دفتر فائو در ترکمنستان اعلام کردند.

در این ملاقات، جنبه های کلیدی تعامل بین ترکمنستان و فائو مورد آنالیز نهاده شد. بر اساس وب سایت وزارت خارجه ترکمنستان، طرف ترکمن از فعالیت های این سازمان بسیار قدردانی کرد و میخواهد همکاری موثری را با هدف استفاده از برترین شیوه های جهانی در زمینه توسعه پایدار کشاورزی و حفظ امنیت غذایی توسعه دهد.

مرداف بعلاوه از گوتسو دعوت کرد تا در کنفرانس بین المللی سیاست های صلح و اعتماد - مبنای امنیت بین المللی ، ثبات و توسعه که قرار است در 12 دسامبر 2021 در عشق آباد برگزار گردد، شرکت کند.

خاطر نشان می گردد که در دسامبر سال 2020 ، ترکمنستان به طور رسمی تعدادی از پروژه ها را برای کاهش تلفات و ضایعات مواد غذایی، بهبود مدیریت شیلات و آبزیان و افزایش مقاومت گندم در برابر قارچهای بیماری زا تصویب کرد و پروژه هایی را در سطح دولت و فائو امضا نمود.

این کنفرانس قرار است در دسامبر امسال نیز برگزار گردد.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1884

به "نمایندگی دفتر فائو در ترکمنستان تاسیس می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایندگی دفتر فائو در ترکمنستان تاسیس می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید