هر جنگنده ای نمی تواند این مانور را اجرا کند!، فیلم

به گزارش مجله پیکوشو، مانور کبرا یکی از سخت ترین مانورهایی است که به وسیله جنگنده ها به نمایش گذاشته شده است، هواپیماهای سوخو-57، سوخو-35، سوخو-30 و سوخو-27 در انجام این مانور بسیار توانا هستند.

هر جنگنده ای نمی تواند این مانور را اجرا کند!، فیلم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، در علوم آکروجت، کبرای پوگاچِو یا مانور کبرا یک حرکت نمایشی و پرطرفدار است که در آن، یک هواپیما که با سرعت میانه پرواز می نماید، ناگهان نوک هواپیما را لحظه ای بالا برده و پیش از برگشتن به حالت عادی، کمی آن را به جهت مخالف مایل می نماید. این حرکت، از نیروی شدید موتور برای تثبیت تقریبی ارتفاع در طول مانور استفاده می نماید.

بعضی معتقدند که از این مانور می توان در نبردهایی با فاصله کم استفاده کرد.

هواپیماهای سوخو-57، سوخو-35، سوخو-30 و سوخو-27 در انجام این مانور بسیار توانا هستند. تا سال 2019 میلادی، هواپیمای سوخو-35 یکی از مانورپذیرترین هواپیمای دنیا بوده و حتی از سوی غربی ها نیز با لقب ارباب آسمان نام برده می گردد. مانور کبری برای اولین بار در سال 1989 در نمایشگاه هوایی پاریس به وسیله ویکتور جورجیویویچ پوگاچف اجرا شده است.

این مانور نام های زیادی دارد، اما بیشتر با نام کبرا یا مانور کبرا شناخته می گردد. ریشه شناسی نام کبرا ناشناخته است، اما می تواند به هواپیمایی اشاره داشته باشد که نمای بالا و پایین خود را نشان می دهد، دقیقاً مانند مار کبری که سر سپر مانند خود را به نمایش می گذارد یا بدن خود را به صورت عمودی برای حمله بالا می برد. یک نوع قابل توجه از نام کبرا کبرای پوگاچف است که به خلبان شوروی ویکتور پوگاچف اشاره دارد که اولین کسی بود که این مانور را در معرض دید عموم قرار داد.

در سوئد، کشوری که احتمالاً اولین کشوری بود که این مانور را کشف کرد، این مانور به طور سنتی با نام کورت پاراد، اصطلاح سوئدی برای مانور شمشیربازی بیت پاری شناخته می گردد، که در آن حمله ورودی با استفاده از یک ضربه منحرف می گردد.

نام علمی تر آن کاهش سرعت دینامیک است که اشاره به روشی دارد که هواپیما در طول مانور سرعت خود را از دست می دهد. به شیوه ای مشابه، سوری ها ظاهراً این مانور را مانور سرعت صفر در هنگام استفاده از MiG-21F-13 و موارد مشابه نامیدند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 مرداد 1402 بروزرسانی: 4 مرداد 1402 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2294

به "هر جنگنده ای نمی تواند این مانور را اجرا کند!، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر جنگنده ای نمی تواند این مانور را اجرا کند!، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید