واکنش سخنگوی وزارت خارجه به میانجیگری آلمان میان آمریکا و ایران

به گزارش مجله پیکوشو، یک رسانه لبنانی ادعا کرد در سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تهران و واشنگتن در آستانه دور جدیدی از مذاکرات فیمابین خود هستند و دولت آلمان در این فرایند که پیشرفت قابل توجهی هم پیدا کرده، نقش میانجی را ایفا می کند.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به میانجیگری آلمان میان آمریکا و ایران

به گزارش خبرنگاران سید عباس موسوی سخنگوی دولت در واکنش به این موضوع گفت: آمریکا هنوز آمادگی برای آغاز دپیلماسی نتیجه بخش با ایران را ندارد. تا زمانی که آمریکا رویکرد خود را نسبت به ایران تغییر ندهد و عملا به ساز و کار برجام برنشود و تحریم ها را علیه ملت ایران کنار نگذارد و خسارتها را جبران نکند در هیچ سطحی و هیچ مقامی با آمریکا مذاکره نخواهیم داشت.

موسوی ادامه داد: ما در همکاری نزدیک با سایر ملت های همسو، از همه ابزارهای دیپلماتیک، سیاسی و مالی استفاده می کنیم تا مطمئن شویم که دولت آمریکا، از ادامه رفتارهای غیرعادی و ناسازگار با معیارهای جامعه بین المللی مأیوس خواهد شد.

وی اضافه نمود: همینطور، ما همه نشانه هایی را که ممکن است بیانگر تغییر رویه آمریکا در پیگیری سیاست های جاه طلبانه باشد، زیر نظر داریم اما در حال حاضر، دلیلی برای کنار گذاشتن این ارزیابی نداریم که خیره سری آمریکا همچنان به اعلام اشتیاق در تصحیح اشتباهات گذشته غلبه دارد.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: موضوع گشایش مالی تصمیماتی داخلی است و برای ایجاد تعادلهای پولی،مالی و مالی اخذ می شود و هیچ ارتباطی با موضوع بیان شده در سوال ندارد.

  • ادعای روزنامه لبنانی درباره مذاکره بین ایران و امریکا | میانجگری آلمان میان تهران و واشنگتن
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1184

به "واکنش سخنگوی وزارت خارجه به میانجیگری آلمان میان آمریکا و ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سخنگوی وزارت خارجه به میانجیگری آلمان میان آمریکا و ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید