چه انتظاری از رویداد بعدی اپل برای مک ها و آیپدها داریم؟

به گزارش مجله پیکوشو، نسل تازهی از دستگاه های اپل به زودی معرفی خواهند شد. پس از رونمایی از آیفون 16، اپل واچ های تازه و ایرپاد 4 در ماه سپتامبر، اکنون به نظر می رسد که اپل آماده است تا در ماه جاری مک ها و آیپدهای به روزرسانی شده را معرفی کند. این دستگاه ها شامل به روزرسانی تراشه ها، شاید یک طراحی تازه و احتمالاً چند شگفتی دیگر خواهند بود. این معرفی می تواند به وسیله یک رویداد سنتی یا مجموعه ای از بیانیه های مطبوعاتی زودهنگام صورت بگیرد؛ رویکردی که اپل در گذشته از هر دو استفاده نموده است. اما به هر شکلی که باشد، در اینجا به آنچه انتظار داریم به روزرسانی گردد و چیزهایی محتمل نیست، می پردازیم.

چه انتظاری از رویداد بعدی اپل برای مک ها و آیپدها داریم؟

Apple Intelligence: ابزارهای نوشتاری و قابلیت های هوش مصنوعی

اپل میخواهد در پاییز سال جاری مجموعه ای از ویژگی های نو موسوم به Apple Intelligence را عرضه کند که شامل ابزارهای نوشتاری مانند بازنویسی، تصحیح و خلاصه سازی متون، Siri بازطراحی شده، ویژگی های نو برنامه Photos همانند Clean Up (پاک کن جادویی مشابه با Googles Magic Eraser) و بعلاوه قابلیت های نوی مانند تبدیل صدا به متن در تماس های تلفنی و یادداشت های صوتی است.

انتظار داریم که اولین دسته از این ویژگی ها در ماه اکتبر عرضه شوند و بعداً ویژگی هایی مانند یکپارچه سازی جستجو با ChatGPT، Genmoji (ایموجی های سفارشی)، Image Playground (فراوری آثار هنری) و Visual Intelligence (جستجوی هوشمند تصاویر) نیز به مرور اضافه شوند. این ویژگی ها ابتدا در آیفون های سری 15 پرو و پرو مکس و آیفون های سری 16 ارائه خواهند شد و بر روی آیپدها و مک هایی که تراشه های M1 به بعد دارند، فعال خواهند شد.

این قابلیت ها برای اولین بار در WWDC 2024 نمایش داده شدند، اما تا به امروز برای تجربه آن ها احتیاج به نصب نسخه های بتا به وسیله توسعه دهندگان یا کاربران عمومی وجود داشت. بنابراین به زودی شاهد دسترسی گسترده تر این ویژگی ها بر روی دستگاه های اپل خواهیم بود.

تبلیغ متنی

ویزای مولتی آلمان
-
علت و عوارض مشکل پزشکی از چیست؟

مک بوک پروها با تراشه های نو

در رویداد اکتبر سال گذشته، تمرکز اصلی بر روی خط فراوری مک بوک پرو بود. مدل های 14 و 16 اینچی هر دو ارتقاء تراشه داشتند و اپل یک مدل 14 اینچی مقرون به صرفه تر را نیز معرفی کرد که باعث شد تاچ بار دیگر برای همواره حذف گردد. انتظار داریم که این سری از مک بوک ها دوباره تنها یک به روزرسانی در تراشه های خود داشته باشند و به تراشه های M4 ارتقاء یابند. اما محتمل است که اپل برنامه های بزرگی برای مدل 14 اینچی مقرون به صرفه قیمت تر نیز داشته باشد.

در نشت های اخیر، یک مدل 14 اینچی در رنگ مشکی فضایی (Space Black) با تراشه پایه M4، 16 گیگابایت رم و یک پورت تاندربولت اضافه به نمایش درآمده است. این تغییرات می تواند بسیاری از نقدها نسبت به نسخه M3 را رفع کند. حتی یک ارتقاء تراشه نیز برای کسانی که در پی خرید سخت افزارهای نسل گذشته با قیمت مناسب هستند، یک فرصت خوب محسوب می گردد.

مک مینی نو و کوچکتر

انتظار داریم مک مینی نو با یک طراحی کاملاً نو معرفی گردد که احتمالاً حتی از قبل هم کوچکتر خواهد بود. این دستگاه به تراشه های M4 و M4 Pro مجهز خواهد شد و ممکن است پورت USB-A نداشته باشد و به میزان یک جعبه اپل تی وی برسد. این اولین بازطراحی بزرگ مک مینی در حدود 14 سال گذشته است و به نظر می رسد که زمان آن فرا رسیده باشد.

مک مینی های فعلی با تراشه های M2 و M2 Pro از اوایل سال 2023 با ما همراه بوده اند و بنابراین زمان مناسبی برای معرفی مدل های نو به نظر می رسد. بعضی از هواداران مک مینی به علت ارزش عالی آن در مقابل عملکردش عاشق این دستگاه هستند، به ویژه اگر از قبل یک مانیتور، کیبورد و ماوس داشته باشید.

بسیار مشتاق هستیم ببینیم طراحی نو مک مینی چه شکلی خواهد بود و مدل M4 Pro آن چقدر بهتر از مدل های فعلی خواهد بود. اما کاهش تعداد پورت ها ممکن است کمی نگرانی ایجاد کند. بعلاوه بعید است که مدل کوچکتر نو دارای شکاف کارت SD داخلی مانند مک استودیو باشد که بسیاری از کاربران خواستار آن هستند.

آی مک های نو و لوازم جانبی با پورت USB-C

از زمان به روزرسانی رنگارنگ آی مک ها در سال 2021، این دستگاه ها تقریباً بدون تغییر به جای مانده اند. اگر در رویداد اکتبر تغییراتی برای آی مک ها معرفی گردد، احتمالاً تنها شاهد ارتقاء تراشه ها از مدل M3 به M4 خواهیم بود. اما شاید نکته جالب تر، معرفی نسخه های نوی از لوازم جانبی اپل مانند ماوس جادویی، ترک پد جادویی و کیبورد جادویی باشد که به جای پورت لایتنینگ به USB-C مجهز شوند. این لوازم جانبی جزو آخرین محصولات اپل هستند که هنوز از پورت لایتنینگ استفاده می نمایند و در حالی که آیفون به USB-C تغییر نموده، این لوازم جانبی قدیمی به نظر می رسند.

ضمناً هنوز امیدواریم که در آینده شاهد یک آی مک بزرگ تر باشیم.

به روزرسانی آیپد مینی

اگر اپل بخواهد تبلت های خود را به روزرسانی کند، احتمالاً آیپد مینی بیشترین احتیاج به تغییرات دارد. مدل فعلی آیپد مینی با صفحه نمایش 8.3 اینچی در سال 2021 معرفی گردید و از تراشه A15 Bionic بهره می برد که در سری آیفون 13 دیده شد. ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که این آیپد کوچک با تراشه های سری M اپل، شاید M4، ارتقاء یابد. شایعات نشان می دهند که این مدل به روزرسانی خواهد شد، اما سؤال اصلی این است که آیا به تراشه M4 مجهز می گردد یا مانند آیپد ایر اخیر با تراشه M2 عرضه خواهد شد.

بعلاوه گزارش هایی وجود دارد که اپل ممکن است آیپد 10.9 اینچی خود را به نسخه نو نسل 11 ارتقاء دهد، اما معین نیست که آیا این به روزرسانی در ماه جاری رخ می دهد یا اوایل سال آینده. مدل نسل 10 با قیمت 449 دلار عرضه شد، اما اپل با کاهش قیمت آن به 349 دلار، مسیر خود را تصحیح کرد. احتمالاً مدل نسل 11 شبیه به مدل فعلی خواهد بود.

دیگر محصولات احتمالی

تراشه M4 پنج ماه پیش در آخرین سری آیپد پرو معرفی گردید و همان طور که پیش تر اشاره شد، انتظار می رود که اپل تراشه های نو را در مک های بیشتری در هفته های آینده معرفی کند.

اما آیا شاهد معرفی تراشه های M4 Max یا M4 Ultra در مک استودیو یا مک پرو خواهیم بود؟ این دستگاه ها همچنان با تراشه های M2 Max و M2 Ultra عرضه می شوند و به نظر می رسد که زمان به روزرسانی آن ها فرا رسیده باشد. با این حال، تا به امروز شایعات کمی در خصوص مدل های نو منتشر شده است. علاوه بر این، معرفی تراشه های نو در کل خط فراوری مک به صورت همزمان ممکن است بلندپروازانه باشد؛ اپل سابقه دارد که این به روزرسانی ها را به تدریج معرفی کند.

منبع

the vergeمنبع: یک پزشک
انتشار: 25 مهر 1403 بروزرسانی: 25 مهر 1403 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2360

به "چه انتظاری از رویداد بعدی اپل برای مک ها و آیپدها داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه انتظاری از رویداد بعدی اپل برای مک ها و آیپدها داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید