تور ارزان چین: چین موشک فراصوت با قابلیت هسته ای آزمایش نموده است

به گزارش مجله پیکوشو، به گزارش خبرنگاران به نقل از فایننشال تایمز، چین موشکی فرا صوت با قابلیت هسته ای را آزمایش نموده است که پس از پرتاب از جو زمین خارج می شود و به دور زمین می شود و سپس در جو به سمت هدفش سرعت می گیرد.

تور ارزان چین: چین موشک فراصوت با قابلیت هسته ای آزمایش نموده است

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

طبق گزارش این نشریه، پنج مقام آزمایش مذکور را تایید نموده اند و این مسئله ثابت می نماید که چین دارای قابلیت فضایی پیشرفته ای است که دولت آمریکا را غافلگیر نموده است.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تاکید نمود که درباره جزئیات این مسئله صحبت نخواهد کرد، اما گفت: ما نگرانی های خود را در خصوص توانایی های نظامی که چین در پی کردن شان ادامه می دهد، روشن نموده ایم. توانایی هایی که فقط تنش ها را در منطقه و فراتر از آن افزایش می دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: این یکی از دلایلی است که ما چین را به عنوان چالش شماره یک خود به شمار می آوریم.

گفته می گردد آزمایش این موشک در ماه آگوست اجرا شده است و بعلاوه حدود چند 10 مایل در اصابت به هدف خطا داشته است. با این وجود، این مسئله نشان دهنده پیشرفت شگفت انگیز چین در زمینه تسلیحات مافوق صوت است. همانهایی که روسیه، آمریکا و خود چین روی آن کار می نمایند.

موشک های فراصوت همچون موشک های بالستیک معمولی قابلیت حمل کلاهک های هسته ای را دارند با این تفاوت که سرعت پروازی آنها پنج برابر بیشتر از سرعت صوت است.

برخلاف موشک های بالستیک که برای رسیدن به هدف خود به صورت قوسی به فضا پرواز می نمایند، موشک های مافوق صوت در راستا پروازی پایین تری در جو پرواز می نمایند تا به سرعت به هدف برسند.

متوقف کردن یک موشک فراصوت بسیار سخت است چرا که آنها هنگام پروازشان مانورهایی را انجام می دهند تا شناسایی نشوند و اقدامات دفاعی را منحرف سازند.

اخیرا هم همزمان با افزایش رقابت ها و تشدید تنش ها در روابط این کشور با آمریکا بویژه بر سر اختلافات در دریای چین جنوبی و جزیره تایوان، اقدام به نمایش تسلیحات و تجهیزات نظامی جدیدی نموده بود.

چین اگرچه فاصله قابل توجهی از نظر آمار و تجهیزات نظامی با آمریکا دارد، اما طی چند سال گذشته با افزایش بودجه نظامی کوشش دارد تا فاصله نظامی خود با واشنگتن را به حداقل برساند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1872

به "تور ارزان چین: چین موشک فراصوت با قابلیت هسته ای آزمایش نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: چین موشک فراصوت با قابلیت هسته ای آزمایش نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید