کره جنوبی بزرگترین پایگاه تراشه سازی دنیا می گردد

به گزارش مجله پیکوشو، به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، کره جنوبی تصمیم دارد طی دهه آینده با سرمایه گذاری 450 میلیارد دلاری بزرگترین پایگاه تراشه سازی دنیا را بسازد. به این ترتیب کره جنوبی نیز به چین و آمریکا برای رقابت در حوزه تراشه سازی می پیوندد.

کره جنوبی بزرگترین پایگاه تراشه سازی دنیا می گردد

شرکت SK Hynix همراه یک شرکت دیگر تحت طرح ملی که دولت ارائه نموده، در دهه 2030 میلادی بیش از 510 هزار میلیارد وون در بخش تحقیقات و فراوری نیمه رسانا سرمایه گذاری می نماید. در کل 153 شرکت در این طرح 10 ساله همکاری می نمایند که هدف آن تأمین امنیت حساس ترین صنعت کره جنوبی است.

سرمایه گذاری کره جنوبی در صنعت نیمه رسانا و فراوری تراشه در حالی انجام می گردد که آمریکا، چین و اتحادیه اروپا سعی دارند توانمندی های خود در این زمینه را گسترش دهند زیرا کمبود تراشه دنیای نشان داد این صنعت در کل به چند شرکت آسیایی وابسته است.

در حال حاضر کمبود تراشه ها از صنعت خودروسازی به فراوری موبایل و نمایشگرها گسترش یافته و نیمه رساناها را در صدر اولویتهای دولتهای دنیا قرار گرفته است.

همچنین چالش کمبود تراشه، پیشرفت در حوزه های مختلف از هوش مصنوعی گرفته تا خودروهای خودران و دستگاه های اینترنت اشیا را به خطر می اندازد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1661

به "کره جنوبی بزرگترین پایگاه تراشه سازی دنیا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی بزرگترین پایگاه تراشه سازی دنیا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید