گوگل در فرانسه 150 میلیون یورو جریمه شد
به گزارش مجله پیکوشو، سازمان رگولاتوری تنظیم رقابت در فرانسه به گوگل دستور داده قوانین مربوط به تبلیغات و همچنین فرایندهای مربوط به فریز کردن حساب های مشتریان را شفاف کند تا از تعلیق غیر منصفانه حساب های آنان جلوگیری شود.

سازمان رگولاتوری تنظیم رقابت در فرانسه جریمه ای 150 میلیون یورویی برای گوگل مشخص کرده است. دلیل این جریمه سوءاستفاده گوگل از تسط خود در بازار تبلیغات آنلاین اعلام شده است.
به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان تنظیم مقررات در فرانسه (Autorité de la concurrence) جریمه ای 150 میلیون یورویی (معادل 166 میلیون دلار) برای گوگل مشخص کرده اند.
دلیل این جریمه سواستفاده گوگل از سلطه خود در بازار تبلیغات آنلاین اعلام شده است.
این سازمان اعلام کرده از خریداران تبلیغات براساس کلیدواژه ها سو استفاده کرده است. روش هایی که در پلتفرم Google Ads استفاده می شوند مبهم هستند و درک آنها کار مسئله ای است. علاوه بر آن شرکت تمام این روش ها را به شیوه ای نا متوازن در قبال مشتریان به کار می گیرد.
سازمان رگولاتوری تنظیم رقابت در فرانسه به گوگل دستور داده قوانین مربوط به تبلیغات و همچنین فرایندهای مربوط به فریز کردن حساب های مشتریان را شفاف کند تا از تعلیق غیر منصفانه حساب های آنان جلوگیری شود.
این جدیدترین حلقه از زنجیره جریمه کشورهای اروپایی علیه گوگل است. این شرکت در قاره اروپا در کسب و کار موتور جستجو با رقابت اندکی روبرو است.
گوگل در بیانیه ای اعلام کرده درخواست بررسی این رای را می کند. همچنین این شرکت معتقد است سیاست های تبلیغاتی اش برای حمایت از مشتریان در قبال تبلیغات سودجویانه ساخته شده است.
این جریمه نیز در حقیقت از شکایت شرکت مشاوره آنلاین Gibmedia آغاز شد. گوگل در سال 2015 میلادی حساب تبلیغاتی این شرکت را معلق کرد.
منبع: عصر ایران