یک اسیر جنگی آمریکایی، هواپیمای نازی ها را دزدید و با آن به هلند پرواز کرد

به گزارش مجله پیکوشو، وقتی باب هووِر در اواخر جنگ به اسم یک اسیر آلمانی گرفتار شد، شانسی برای فرار یافت. در آن نزدیکی ها، یک هواپیمای جنگی آلمانی رها شده بود و او توانست سوارش گردد.

یک اسیر جنگی آمریکایی، هواپیمای نازی ها را دزدید و با آن به هلند پرواز کرد

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

فقط وقتی هوور توانست آن را به پرواز درآورد، دانست که نقشه اش چه دیوانگی بزرگی بود. او می خواست به هلند پرواز کند، اما خودش هم فهمید که با این کار، هواپیمای منقّش به صلیب شکسته او، تا آن جا که سقوط کند، آماج گلوله های متفقین می گردد.

به زودی او یک مزرعه باز را پیشِ روی خود دید. هوور به سمت مزرعه پایین آمد. کشاورزان هلندی به تصور این که هواپیما به وسیله یک افسر نازی راهنمایی می گردد، با چنگک ش به سمت آن حمله کردند. هوور سعی کرد با فریاد زدن، مانع شان گردد، اما آن ها متوجه نمی شدند. چیزی نمانده بود همه چیز تمام گردد که یک کامیون جنگی متعلق به انگلیسی ها از آن نزدیکی ها گذشت.

هوور فریاد کشید: من آمریکایی م. انگلیسی ها حرف هوور را برای کشاورزان ترجمه کردند و بالاخره هوور نجات یافت و توانست به کشورش بازگردد.

باز وقتی این سرگذشت را می نوشتم به صورت محوی یاد فیلمی افتادم که دهه شصت پخش شده بود و مضمونش یا دقیقا همین داستان تاریخی بود یا سوژه ای شبیه آن. یادم می آید که کوشش چندباره یک اسیر برای فرار آن در آن نقل شده بود و کوششش برای سرقت یک هواپیما. اما بیش از این، چیزی یادم نمانده.

منبع: یک پزشک
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1731

به "یک اسیر جنگی آمریکایی، هواپیمای نازی ها را دزدید و با آن به هلند پرواز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک اسیر جنگی آمریکایی، هواپیمای نازی ها را دزدید و با آن به هلند پرواز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید