شروع فرایند واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در ترکیه

به گزارش مجله پیکوشو، وزیر بهداشت ترکیه از شروع فرایند واکسیناسیون ضد کرونا برای افراد 18 سال به بالا در کشور اطلاع داد.

شروع فرایند واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه مرداد در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه طی نشست خبری پس از نشست هیئت علمی مبارزه با کرونا که روز چهارشنبه برگزار گردید، خاطرنشان کرد که از روز آدینه تمامی شهفرایندان 18 سال به بالا می توانند برای دریافت واکسن کرونا نوبت بگیرند.

وی همچنین افراد واجد شرایط را به حضور در این فرایند دعوت کرد.

فرایند واکسیناسیون شهفرایندان در ترکیه در برابر ویروس کرونا در 14 ژانویه 2021 شروع شده است.

تا به امروز 44.6 میلیون نفر در ترکیه واکسن تزریق نموده اند که 30 میلیون از آنها یک دوز و 14.6 میلیون نفر نیز دو دوز دریافت نموده اند.

روز گذشته(چهارشنبه) در ترکیه 5809 نفر مبتلا به ثبت رسید که و 65 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه روز چهارشنبه در همین خصوص گفته بود که این کشور قراردادی را برای خرید 120 میلیون دوز واکسن بایون تک فایزر به امضا رسانده و تا خاتمه ماه ژوئن 30 میلیون دوز وارد خواهیم کرد. در ماههای جولای، آگوست و سپتامبر نیز قصد داریم واردات 120 میلیون دوز را تکمیل کنیم.

وزیر بهداشت ترکیه ادامه داد: تا به امروز 24.6 میلیوین دوز واکسن بایون تک وارد شده است. از این تعداد، 4.5 میلیون دوز مدتی پیش آمد و 20.1 میلیون دوز نیز اوایل ماه جاری میلادی وارد کشور شده است. در این ماه قصد داریم که 30 میلیون دوز وارد کنیم.

کوجا اضافه کرد: تا به امروز 34.5 میلیون دوز واکسن سینوواک و 400 هزار دوز واکسن اسپوتنیک وی وارد کشور شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1723

به "شروع فرایند واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فرایند واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید