آلمان خواهان ادامه همکاری امنیتی با انگلیس پس از اجرای برگزیت شد

به گزارش مجله پیکوشو، وزیر دفاع آلمان پیشنهاد کرد پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، این کشور همچنان در غالب گروه E3 به همکاری های امنیتی با آلمان و فرانسه ادامه دهد.

آلمان خواهان ادامه همکاری امنیتی با انگلیس پس از اجرای برگزیت شد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنگرت کرامپ کارنباوئر وزیر دفاع آلمان روز پنجشنبه پیشنهاد کرد، پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، همکاری امنیتی این کشور با قدرت های اروپایی که پیش تر درخصوص رسیدگی به مسائل ایران نیز وجود داشت، همچنان ادامه پیدا کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، کرامپ کارنباوئر در نشستی خبری در مونیخ گفت، پس از اجرای برگزیت، باید در کنار پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا، انجمنی امنیتی با مشارکت آلمان، فرانسه و انگلیس تشکیل گردد.

او گفت: چه برگزیت اجرا گردد و چه نگردد، این جزیره (بریتانیا) راه خودش را پیش نخواهد گرفت. این کشور بخشی از ساختار امنیتی ما (اروپا) خواهد ماند. بنابراین پیشنهاد می کنم یک گروه دائمی در غالب E3 ایجاد کنیم که پیش تر نیز در موضوع ایران باهم همکاری داشته اند.

وزیر دفاع آلمان که رهبر حزب آنگلا مرکل صدراعظم این کشور است و محتمل است جانشین وی گردد گفت، در امسال میلادی دیدارهای بیشتری باید میان وزاری دفاع این سه کشور انجام گیرد.

طی همه پرسی برگزیت که سال 1395 برگزار گردید، مردم بریتانیا به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. کوشش فشرده بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برای خارج کردن این کشور از اتحادیه اروپا پس از توافق با بروکسل، در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان) امسال با رأی مجلس بازنده شد و مجلس او را مجبور کرد از اتحادیه اروپا تقاضا کند مهلت اجرای برگزیت را تمدید کند. همچنین مجلس تنها به کلیات این توافق رأی مثبت داد و اجرای آن جهت آنالیز بیشتر به 31 ژانویه موکول شد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 529

به "آلمان خواهان ادامه همکاری امنیتی با انگلیس پس از اجرای برگزیت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان خواهان ادامه همکاری امنیتی با انگلیس پس از اجرای برگزیت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید