آمادگی شهر ری برای میزبانی از جاماندگان اربعین

به گزارش مجله پیکوشو، فرماندار ویژه شهرستان ری از آمادگی ستاد اربعین شهرستان برای میزبانی از زائران اربعین حسینی خبر داد.

آمادگی شهر ری برای میزبانی از جاماندگان اربعین

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، احمد اسماعیلی راد فرماندار ویژه شهرستان ری با حضور در برنامه تهران 20 که به صورت زنده از شبکه پنج سیما پخش می شود، برنامه های ستاد اربعین شهرستان برای میزبانی از زائران اربعین حسینی را تشریح کرد.

اسماعیلی راد با اشاره به روایتی از امام هادی (ع) که ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) را برابر با اجر زیارت امام حسین (ع) خاطرنشان کردند، اضافه نمود: در چند سال اخیر حرکت مردمی پیاده روی در روز اربعین از میدان امام حسین (ع) تهران تا حرم عبدالعظیم (ع) در شهرری پایه گذاری شده است تا کسانی که نتوانسته اند در پیاده روی نجف تا کربلا شرکت کنند، در مراسم معنوی جاماندگان پیاده روی کنند.

وی گفت: به واسطه همجواری با حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) توفیق پیدا کردیم که از خیل عظیم عاشقان اهل بیت (ع) در روز اربعین میزبانی کنیم از این رو با تشکیل ستاد اربعین و کمیته های هشت گانه تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوهتر این مراسم اتخاذ شده است.

فرماندار ری با اشاره به حضور میلیونی جاماندگان در سال های گذشته، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه امسال تعداد زائران اربعین در عراق افزایش داشته است، پیش بینی می کنیم در مراسم جاماندگان نیز بین 2 الی 2 ونیم میلیون زائر شرکت کنند.

اسماعیلی راد با بیان اینکه زائران با عبور از جهت های پنج گانه در مراسم پیاده روی قرار می گیرند، شرح داد: دو جهت از شمال تهران به سمت شهرری ملحق می شود که جهت اصلی از میدان امام حسین (ع) شروع می شود و از طریق خیابان فداییان اسلام به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) می رسد و چند جهت دیگر از طریق میدان بهمن و خیابان بعثت به شهرری متصل می شود و سه جهت دیگر از سمت شرق، جنوب و غرب به حرم مطهر می رسند.

وی با بیان اینکه تمهیدات ترافیکی و امنیتی مناسب برنامه ریزی شده است ادامه داد: کمیته پشتیبانی در ستاد اربعین شهرستان بر عهده شهرداری منطقه 20 است و سایر شهرداری های مناطق که در طول جهت در تهران هستند با آمادگی محیطی و فضاسازی مناسب، جهت را برای عبور زائران آماده کرده اند.

فرماندار ری با بیان اینکه 210 موکب در طول جهت برای پذیرایی از زائران جانمایی شده است، گفت: نیرو های هلال احمر، اورژانس و امداد هوایی در نقاط مختلف مستقر می شوند و مساجد، مدارس و مراکز دولتی که در طول جهت قرار دارند آماده خدمات رسانی به زائران هستند همچنین سرویس های بهداشتی سیار در چندین نقطه از جهت تعبیه شده است.

اسماعیلی راد با بیان اینکه همه درب های حرم مطهر از چهار جهت آماده میزبانی از زائران است، تاکید کرد: به علت ازدحام جمعیت امکان حضور در آستان مقدس و زیارت نزدیک برای همه زائران وجود ندارد لذا زائران به سلام بسنده کنند و نسبت به حضور در داخل حرم اصرار نکنند.

وی با بیان اینکه پارکینگ های عمومی در اطراف حرم وجود دارد، شرح داد: 600 اتوبوس دوکابین، 190 اتوبوس تک کابین و به تعداد مکفی ون و تاکسی برای برگشت زائران در خیابان های اطراف حرم مستقر می شوند ضمن اینکه فاصله حرکت مترو نیز از 5 دقیقه به 3 دقیقه کاهش پیدا کرده است.

فرماندار ری خاطرنشان کرد: ورود و خروج خودرو در کل جهت های راهپیمایی و خیابان های اطراف حرم تا انتها مراسم ممنوع است و جهت هایی برای تردد خودرو های امدادی پیش بینی کرده ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 557

به "آمادگی شهر ری برای میزبانی از جاماندگان اربعین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی شهر ری برای میزبانی از جاماندگان اربعین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید