آمریکا نگران تاثیرگذاری ایران بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری است

به گزارش مجله پیکوشو، به گزارش خبرنگاران، دفتر ریاست امنیت ملی آمریکا در ارتباط با مداخله خارجی در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور بیانیه ای صادر کرد.

آمریکا نگران تاثیرگذاری ایران بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری است

در این بیانیه که در سایت دفتر امنیت ملی آمریکا با عنوان 100 روز تا انتخابات 2020 منتشر شده، گفته شده که امنیت انتخابات همچنان اولویت اصلی و مهم جامعه اطلاعاتی آمریکاست.

ریاست امنیت ملی آمریکا گفته است که ما متعهد به حمایت از اف بی آی و دی اچ اس در ارتباط با امنیت انتخاباتی هستیم.

در بیانیه مذکور همچنین ادعا شده که کشورهای خارجی به اقدامات خود برای تأثیرگذاری بر دیدگاه ها و نظر رأی دهندگان آمریکایی ادامه می دهند.

دفتر ریاست امنیت ملی آمریکا نگرانی خود را مرتبط با ایران، چین و روسیه برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات بیان نموده و اتهاماتی را متوجه این سه کشور نموده است.

درباره چین در این بیانیه گفته شده است که این کشور کوشش های خود را برای شکل دادن به فضای سیاسی موردنظرش در واشنگتن، فشار بر چهره های مخالف و مقابله با نقدها با هدف تأثیرگذاری بر رقابت های انتخاباتی آمریکا تشدید نموده است.

درباره روسیه نیز بر تمایل مسکو بر تضعیف و حذف نقش جهانی آمریکا و انجام یکسری اقدامات سایبری با هدف تحلیل اعتماد عمومی در آمریکا تاکید شده است.

همچنین در این بیانیه درباره ایران بر اهداف تهران برای آنچه تضعیف نهادهای دموکراتیک در آمریکا و ایجاد شکاف و دوقطبی سازی در فضای سیاسی و ترویج اطلاعات غلط به وسیله پیغام رسان ها و شبکه های اجتماعی در آمریکا عنوان شده، تاکید شده است.

با وجود این ادعاها، اما دفتر امنیت ملی آمریکا مصداق و مدارکی را در ارتباط با اتهامات مطرح شده خود علیه کشورهای خارجی ارائه نداده است.

این بیانیه همزمان با آن منتشر شده که نهادها و بعضی شخصیت های داخلی در آمریکا نسبت به عدم پذیرش شکست احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو از سوی دونالد ترامپ ابراز نگرانی نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1154

به "آمریکا نگران تاثیرگذاری ایران بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا نگران تاثیرگذاری ایران بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید