احیای تالاب میانکاله با یاری سازمان بنادر و دریانوردی ، استخراج انرژی بزرگترین مشکل دریای خزر

به گزارش مجله پیکوشو، جلیل اسلامی رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور به مناسبت روز دریای خزر گفت:دریای خزر از اهمیت بالایی برخوردار است و جمعیتی بالغ بر 17 میلیون نفر در اطراف آن زندگی و کسب عایدی می نمایند.

احیای تالاب میانکاله با یاری سازمان بنادر و دریانوردی ، استخراج انرژی بزرگترین مشکل دریای خزر

وی اضافه نمود در حوزه حمل و نقل دریای خزر بیش از 140 میلیون تن کالا در سال جابجا می گردد، که از این رقم 30 میلیون تن متعلق به بنادر دریای خزر است، این حمل و نقل به وسیله 300 فروند کشتی اتفاق می افتد که 150 فروند کشتی متعلق به کشور روسیه و 60 فروند کشتی متعلق به ایران است.

اسلامی با بیان اینکه یکی از معضلات دریای خزر بحث استخراج منابع انرژی مانند نفت و گاز است، گفت: تا به امروز 257 هزار میلیارد، هزینه صرف پروژه های استخراج انرژی در دریای خزر شده است، که اگر نظارت درستی بر این امر انجام نگردد، مسائل زیست محیطی فراوانی را در بر دارد.

این مقام مسئول اضافه نمود: با توجه به کنوانسیون ها، ایمنی دریا نوردی و مسائل پیش گیری از آلودگی دریایی کشتی ها اقدامات زیادی صورت گرفته است، تا 1 سال آینده بنادر کشوربه تجهیزاتی برای جمع آوری ضایعات دریایی مجهز خواهند شد، که با اجرای این طرح به یکی از بزرگترین کشور ها در این امر تبدیل خواهیم شد.

اسلامی گفت: برای مقابله با آلودگی های زیستی نیازمند افزایش آگاهی مردم، همکاری های علمی، مسائلی مانند مقابله و جمع آوری ضایعات، بازرسی دقیق شناور ها درغالب بازرسی های دوره ای و همکاری با کشور های منطقه در غالب پلت فرم های مشترک با همکاری و مشارکت سازمان محیط زیست هستیم.

بعلاوه وی گفت: در حال حاضر طرح احیای تالاب میانکاله با همکاری سازمان محیط زیست و سازمان بنادر و دریانوردی کشور در حال برگزاری است.

باشگاه خبرنگاران

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1782

به "احیای تالاب میانکاله با یاری سازمان بنادر و دریانوردی ، استخراج انرژی بزرگترین مشکل دریای خزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای تالاب میانکاله با یاری سازمان بنادر و دریانوردی ، استخراج انرژی بزرگترین مشکل دریای خزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید