احیا نیمه پنهان فراوری با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در اردبیل

به گزارش مجله پیکوشو، رئیس اداره اشتغال و راهنمایی نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با تسهیل فرایند تهیه مواد اولیه و اتصال به بازار نیمه پنهان فراوری را احیا خواهد نمود.

احیا نیمه پنهان فراوری با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در اردبیل

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، رئیس اداره اشتغال و راهنمایی نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با تشریح جزئیات طرح ملی مشاغل خانگی گفت: با توجه به شرایط مالی و دغدغه حوزه اشتغال در کشور ضرورت توجه به حوزه کارآفرینی دوچندان شده است.

اصغر منافزاده با بیان اینکه برای رشد و توسعه مالی استان باید به مشارکت اجتماعی که از شاخصه های مهم توسعه است، توجه گردد، توضیح داد: راهنمایی نیروی کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی از اولویت فعالیت های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است که برای تحقق آن باید عرضه و تقاضا توسط بخش خصوصی تقویت گردد.

وی با بیان این که نیروی کار باید به درستی به سمت فرصت های کسب و کار راهنمایی شوند، اضافه نمود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برای مقابله با دغدغه اشتغال در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که در این طرح ملی دغدغه ای که در گذشته در حوزه وابستگی به تسهیلات، کسب مجوز، تهیه مواد اولیه و عرضه به بازار کسب و کارهای خانگی بود، رفع می گردد.

منافزاده با اشاره به اینکه این طرح به پایداری مشاغل خانگی یاری می نماید، یادآور شد: با توجه به شناسایی، آنالیز، ارزیابی و مزیت ها که توسط جهادانشگاهی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی انجام گرفته، این طرح در استان گام به گام در جهت اهداف پیش می رود.

وی با بیان این که جهاددانشگاهی طرح ملی مشاغل خانگی را به خوبی در استان مدیریت و راهنمایی می نماید، اظهار کرد: فرایند آنالیز مزیت های رقابتی، پایش، توانمندسازی و اتصال به بازار در قالب این طرح توسط جهاددانشگاهی در حال اجرا است تا دغدغه مشاغل خانگی به ویژه در عرضه محصولات رفع و به پایداری مشاغل خانگی در استان منجر گردد.

رئیس اداره اشتغال و راهنمایی نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار امیدواری کرد با حلقه اضافه شده به نام توسعه مداخله ای و با بهره مندی از ظرفیت ها، شاهد افزایش توان طرح های اشتغالی مشاغل خانگی باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1388

به "احیا نیمه پنهان فراوری با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیا نیمه پنهان فراوری با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید