ارسال تجهیزات هنرستانی اهدایی ایران خودرو به 7 استان محروم کشور

به گزارش مجله پیکوشو، تهران (پانا) - به گفته معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش اکنون حدود75 هزارنیروی انسانی در 1273هنرستان در بخش فنی حرفه ای وکاردانش مستقیما با موضوع خودرو مرتبط هستند.

ارسال تجهیزات هنرستانی اهدایی ایران خودرو به 7 استان محروم کشور

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش، تجهیزات اهدایی ایران خودرو روز یکشتبه 11 آبان با حضور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش و معاون وزیر صنعت معدن تجارت و مدیرعامل ایران خودرو طی مراسم باشکوهی به 7 استان محروم ارسال شد.

دراین مراسم که مدیرانی ازدو وزارتخانه حضور داشتند، علیرضاکمرئی (معاون آموزش متوسطه وزیر) صالح نیا (معاون وزیر صنعت معدن تجارت و مقیمی(مدیرعامل ایران خودرو) به اهمیت تربیت نیروی کار ماهر و شایستگیهای فنی غیرفنی نیروی کار پرداختند.

علیرضا کمرئی دراین مراسم ضمن تبریک ولادت رسول اکرم (ص)و امام جعفر صادق(ع)از زحمات و یاری های مجموعه وزارت صنعت معدن تجارت و مدیرعامل ایرانخودرو که براساس تفاهمنامه ازپیش امضا شده حمایت های تجهیزاتی خوبی که به هنرستان های کشور کردند تقدیروتشکر کرد.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: تمایز جوامع امروز را در کیفیت آدم هایش باید جستجو کرد و کیفیت نیروی انسانی که درآن زیست می نمایند ازجهات مختلفی که یک بعد آن قطعا نیروی انسانی ماهر است که در ضمیمه فنی و تخصصی رشد یافته باشد و کیفیت نیروی کار؛ ازاین منظر برخورداری ازشایستگی های فنی و حرفه ای نیروی انسانی ماهرقطعایک ضرورت است که خود یک حوزه موضوعی و حوزه های تخصصی آن می پردازند.سطح آموزش هاو کیفیت ها درحوزه کار خودشان درراستای صلاحیت حرفه ای حقیقتا دارای ارزش فراوان است.

معاون آموزش متوسطه وزیر گفت: آموزش و پرورش در فراوری و تربیت نیروی انسانی بنیانی ترین حوزه است و اولین حوزه ای است که دانش آموزان، مربیان ودر این مقوله هنرجویان را آماده می نماید تابین بازارکار و اشتغال پیوند ایجاد گردد.

علیرضا کمرئی درادامه اضافه کرد: برای زیستن دراین جامعه وپایدار منظرمصرف نمایندگان هم در بسترجامعه به آموزش وپرورش نگاه کتیم ونوع نگاه انتظاراتی که آنها خواهند داشت و این انتظارات می تواند در توسعه بخش صنعت هم موثر باشد. کیفیت تعاونی که آنها در مواجهه با محصولات فراوریی شرکت های عظیم خواهند داشت و محصولات صنعت راکه درواقع بعنوان مصرف نماینده درآینده از آنها برخوردار خواهند شد آنها هم در باورها و نگاه ها و شایستگی ها می توانند در تنظیم مناسبات آینده شرکت های عظیم و در بخش صنعت ما تاثیرگذار باشد. شاید بخشی از پیشرفت جوامع درحوزه صنعت مرهون سطح انتظارات جامعه است که سطح انتظارات جهتش را تغییر می دهد و طبیعتا اگرازاین منظرهم نگاه کنیم در حوزه عمومی آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی مصرف نماینده و سطح و کیفیت انتظارات را به گونه ای عمل کند که رشدصنعت را نهایتا نتیجه دهد اما از نظر فراورینیروی کار خیلی ملموس تر است .

وی اضافه کرد: درحال حاضر حدود75هزارنفراز نیروهای ما دربخش موضوعی مربوط به ایران خودرویی تربیت می شوند و تعداد 1273هنرستان داریم که در بخش فنی حرفه ای وکاردانش مستقیما با موضوع بخش خودرو درارتباط هستند؛ یعنی6حوزه موضوعی با رشته های مکانیک، تعمیرخودرو، برق خودرو، تعمیرموتور، خدمات فنی و خدمات پس از فروش ازجمله رشته محل هایی هستند که درآن متمرکز هستیم همه اینهادرحوزه کارشما (ایران خودرو) قرار می گیرد. طبیعتا این نیروی انسانی برای میدان اجرا تربیت می کنیم و به جهت اینکه نیروی انسانی ما در سنی تربیت می شوند که دوره شکل گیری قابلیت ها با شایستگی آنهابه ویژه در حوزه شایستگی های فنی است و این کیفیت ممکن است درآینده وجود نداشته باشد.ممکن است صلاحیت های فنی و تخصصی نیروی انسانی را درموقعی که احساس خطرکنیم با آموزش جبران کنیم اما شخصیت های شکل گرفته که عمدتا شایستگی های غیرفنی را شکل خواهد داد و قابلیت های عمومی نیروی انسانی مارا درحوزه کارتشکیل خواهند داد و اینها سخت تردرآینده ای که دوره تربیت منقضی شده شکل خواهدگرفت البته شایستگی های غیرفنی هم قابل آموزش دادن هست اما ابعاد شخصیتی و نگرش در بازارکار و ارزش فراوری و همینطور محیط اجتماعی مقوله ای است که درسن نوجوانی و جوانی شکل می گیرد و درسنی که آموزش وپرورش به آن می پردازد؛

بنابراین ازاین منظر هم آموزش وپرورش نقش کلیدی باید داشته باشد که نهایتا پیوند با صنعت معنا پیدا می نماید و توجهی که امروز ایران خودرو به این مقوله آموزشی و پرورشی دارد از حیث برخوردهایی که درآینده درابعادگوناگون دیده می گردد و ابعاد پنهان و کارکردهای پنهان هم دارد که در مقام تحلیل به آن توجه می گردد.

معاون آموزش متوسطه وزیر درپایان مراسم درخصوص اهمیت ارسال تجهیزات به هنرستان ها گفت: تجهز هنرستان ها از ضروریات است که باید به آن پرداخت وبه روز رسانی تجهیزات می تواند به هنرستان ها یاری کند تاآموزش ها هم به روز گردد.در طول 9 سال گذشته حدود50 میلیارد تومان برای توسعه وتجهیز هنرستان ها هزینه شد این درحالی است که فقط امسال بیش از130میلیارتومان درراستای به روز رسانی تجهیزات هنرستان ها سرمایه گذاری شده است .

درادامه مراسم صالح نیا معاون وزیر صنعت معدن تجارت و مقیمی مدیرعامل ایران خودرو به ایراد سخن پرداختند و درپایان مراسم باتشریفات باشکوهی7 محموله برای 7 استان محروم ارسال شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1308

به "ارسال تجهیزات هنرستانی اهدایی ایران خودرو به 7 استان محروم کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال تجهیزات هنرستانی اهدایی ایران خودرو به 7 استان محروم کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید