اروپا در جهت استقلال دیجیتالی از آمریکا

به گزارش مجله پیکوشو، وزیر اقتصاد آلمان از راه اندازه ای پروژه ای برای استقلال دیجیتالی و داده ای بیشتر اروپا از دیگر کشورها به ویژه آمریکا اطلاع داد.

اروپا در جهت استقلال دیجیتالی از آمریکا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هانوفرشه آلگماینه سایتونگ، پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان از آنجایی که داده ها به عنوان مواد اولیه در دنیای آینده محسوب می گردد خواهان استقلال بیشتر اتحادیه اروپا در این زمینه از آمریکا شد.

وی در اجلاس دیجیتال دولت فدرال آلمان برنامه های خود برای ایجاد زیرساخت های داده ای اروپایی را ارائه داد. این مقام آلمانی هواداران شناخته شده ای را برای این ایده خود به دست آورده است.

به نوشته این رسانه آلمانی ، داده ها مهم ترین ماده اولیه برای آینده محسوب می شوند. کسی که داده دارد دانش دارد و او این امکان را دارد که برنامه های کامپیوتری هوشمند را با آن ها تعذیه نموده و از این طریق دانش بیشتری کسب کند. در این میان بخصوص کشورهای چین و آمریکا از مدتها قبل نشان داده اند که چگونه هوش مصنوعی می تواند در پردازش مقادیر عظیمی از داده ها یاری کند و از طرفی چگونه مقادیر عظیم داده ها می توانند به پیشرفت هوش مصنوعی یاری نمایند.

دولت آلمان مدتهاست که با نگرانی این فرآیند را دنبال می نماید. بخصوص اینکه شرکت های آلمانی تا به حال تمایل کمی برای ورود به تجارت با این مواد اولیه مجازی نشان داده اند.

خالا وزی اقتصاد آلمان اعلام نموده که دیگر نمی خواهد بیش از این شاهد این وضعیت باشد و اعلام نموده است که می خواهد زیر ساخت های داده ای اروپا را ارتقا دهد.

پروژه وزیر اقتصاد آلمان در این راستا گایا ایکس نام دارد که امروز در نشست دیجیتال دولت آلمان در دورتموند ارائه شد. در یک بیانیه وزارت اقتصاد که رسانه های آلمانی آن را منتشر نموده اند درباره این پروژه از یک اکوسیستم دیجیتالی سخن به میان آمده که باید استقلال داده های اروپایی و استقلال آن از کشورها و شرکت های خارجی در آن تضمین گردد.

آلتمایر و همکارانش در هفته های اخیر مذاکراتی را با شرکت ها و انجمن ها و فعالان علمی و مالی درباره این پروژه اطلاعاتی انجام داده اند.

در بیانیه وزارت اقتصاد آلمان آمده است که عرصه علم و سیاست مصمم است مشترکا شرایط را برای یک اقتصاد داده محور و مبتکرانه و در راستا آینده ایجاد کند. بر این اساس برای اجرای سازمانی و فنی این پروژه قرار است سال آینده یک نهاد اروپایی مرکزی تاسیس گردد. وظیفه آن باید این باشد که یک معماری مرجع ایجاد نموده و استانداردها را تعریف و معیارهایی را برای صدور گواهینامه و مهر و موم کیفیت ارائه دهد. این نهاد باید یک میانجی بی طرف و هسته اکوسیستم اروپا برای این منظور باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 541

به "اروپا در جهت استقلال دیجیتالی از آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا در جهت استقلال دیجیتالی از آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید