الجزایر، حضور سران نظام بوتفلیقه در دادگاه

به گزارش مجله پیکوشو، وزیران و کارگزاران برجسته نظام عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور برکنارشده الجزایر به اتهام فساد اقتصادی در برابر قاضی قرار گرفتند.

الجزایر، حضور سران نظام بوتفلیقه در دادگاه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال تظاهرات گسترده مردم الجزایر عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور این کشور مجبور شد فروردین ماه گذشته از قدرت کناره گیری کند. چندی بعد، دادگستری الجزایر با صدور حکمی خروج وزیران و کارگزاران نظام بوتفلیقه را از این کشور ممنوع نمود، سپس دستور دستگیری این افراد یکی پس از دیگری صادر شد. اکنون شماری از وزیران و بازرگانان وابسته به نظام بوتفلیقه در زندان نظامی حراش و بلیده به سر می برند.

با انتها یافتن تحقیقات بازپرس ویژه مبارزه با فساد اقتصادی، پرونده وزیران و بازرگانان وابسته به نظام عبدالعزیز بوتفلیقه به دادگاه عالی الجزایر رفت و مسئولان و کارگزاران این نظام در برابر قاضی نهاده شدند.

به نوشته روزنامه العربی الجدید، محی الدین طحکوت یکی از بازرگانان وابسته به نظام بوتفلیقه است که به اتهام پولشویی و کسب امتیازات غیرقانونی در زندان به سر می برد. وی مالک کارخانه خودروسازی هیوندا در الجزایر است.

دادگاه عالی الجزایر دیروز برای رسیدگی به فساد اقتصادی طحکوت تشکیل جلسه داد و احمد اویحیی نخست وزیر، زعلان عبدالغنی وزیر کار و حمل ونقل عمومی، عبدالقادر زوخ شهردار الجزیره، بوکریبله جلول استاندار سعیده، منصور عبدالله استاندار بیض را به دادگاه فراخواند. اینان همگی از کارگزاران نظام بوتفلیقه هستند.

این اولین باری نیست که احمد اویحیی در برابر قاضی قرار می گیرد. نخست وزیر سابق الجزایر هفته گذشته به اتهام حیف ومیل اموال عمومی و دادن امتیازات غیرقانونی به علی حداد یکی دیگر از بازرگانان وابسته به نظام بوتفلیقه به حبس موقت محکوم شد.

به نوشته روزنامه الجزایری الخبر الیومی، اویحیی دیروز در برابر بازپرس دادگاه ناحیه سیدی امجد واقع در پایتخت الجزایر نهاده شد تا درباره اتهام اعطای امتیازات غیرقانونی به مالک کارخانه مونتاژ فولکس واگن الجزایر پاسخ دهد.

به گفته رئیس جمعیت مبارزه با فساد، حجم فساد اقتصادی و اقتصادی در نظام سابق الجزایر 70 60 میلیارد دلار است که دست کم می توان 40 30 درصد آن را وصول کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 301

به "الجزایر، حضور سران نظام بوتفلیقه در دادگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجزایر، حضور سران نظام بوتفلیقه در دادگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید