انتظار ما از حراست دانشگاه ها، مراقبت از خانواده آموزش عالی است

به گزارش مجله پیکوشو، وزیر علوم در نشست مجازی مدیران حراست دانشگا ه ها و مراکز پژوهشی ضمن تاکید بر نقش مهم حراست ، گفت: انتظار ما از حراست دانشگاه ها، مراقبت از خانواده آموزش عالی است.

انتظار ما از حراست دانشگاه ها، مراقبت از خانواده آموزش عالی است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مقاطع تحصیلی در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش وزیر علوم در گردهمایی مجازی مدیران حراست دانشگاه ها، تاکید نمود: انتظار ما از حراست دانشگاه ها، مراقبت از خانواده آموزش عالی است و تک تک اعضا باید تحت پوشش حراست دانشگاه ها و مراکز پژوهشی قرار گیرند.

در این نشست مجازی که صبح امروز به صورت حضوری و ارتباط تصویری در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار گردید، غلامی با بیان اینکه در مجموع، نیم سال گذشته در بخش های مختلف آموزش عالی کشور و به ویژه در بخش آموزش به خوبی مدیریت شد، اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا، همه دانشگاه های دنیا مانند دانشگاه های کشورمان غافلگیر شدند و مجبور شدند به سوی آموزش های مجازی روی آوردند که البته سرعت انتقال دانشگاه های کشورمان در این خصوص قابل توجه بود و در این راستا عملکرد موفقی داشتیم.

وزیر علوم با بیان اینکه با یک بیماری ناشناخته و عواقب اپیدمیولوژی آن روبه رو هستیم و دانشمندان زمان مشخصی برای اتمام دوره فراگیری این بیماری نمی توانند اعلام نمایند، گفت: باید آمادگی کامل داشته باشیم تا این نیم سال تحصیلی را با ارائه آموزش های مجازی و بعضاً حضور دانشجویان در کلاس های درس به بهترین نحو برگزار کنیم و مجموعه مدیریت دانشگاه ها، اساتید، کارمندان و همراهی دانشجویان برای توفیق ارائه خدمات مطلوب در نیم سال فعلی لازم است.

او توضیح داد: در شرایط جدید و با توجه به تردد محدود در دانشگاه ها و فعالیت محدود کلاس های حضوری و خوابگاه های دانشجویی، همکاران حراست دانشگاه ها نیز باید به این شرایط جدید توجه داشته و با شناسایی مسائل جدید از قالب سنتی خارج شده و با رویکردی جدید برنامه ریزی نمایند.

وزیر علوم با بیان اینکه فضای مجازی قبلاً به عنوان یک فضای رسانه ای برای تبادل ایده ها و افکار مختلف مورد استفاده قرار می گرفت، اظهار کرد: هم اکنون فضای مجازی علاوه بر این، برای تبادل اطلاعات علمی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و طبعاً در این شرایط باید برنامه های حفاظتی و حراستی جدیدی در این خصوص در نظر داشته باشیم.

غلامی با بیان اینکه حراست دانشگاه فقط باید از دانشگاه حراست کند، یادآور شد: اگر تفکر و نگاهی غیر از این بر حراست حاکم باشد، ممکن است زحمات این عزیزان را کم اثر نموده و یا اینکه در جهت های نادرست انرژی های مدیران حراست تلف گردد.

او در مورد حراست اجتماعی گفت: از حراست دانشگاه ها و مراکز پژوهشی انتظار می رود متصل به جامعه، صنعت، اشتغال و فراوری ثروت از علم حرکت نمایند که البته این ارتباط گسترده احتیاج به برنامه مدیریتی منطبق با این افراد دارد و لازمه آن، خروج حراست ها از قالب سنتی و فعالیت منطبق با حراست اجتماعی و فعالیت منطبق با حراست اجتماعی به مفهوم همگرایی و تعامل با سایر بخش ها و نقش آفرینی موثر است.

وزیر علوم با بیان اینکه پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان محل رفت و آمد صاحبان مختلف ایده و نوآوری است، گفت: در این محیط ها، طبعاً ظرافت برخورد و عملکرد حراست ها در آمد و رفت افراد با توجه به نقش و ماهیت این مراکز فناوری متفاوت خواهد بود.

او با بیان اینکه مسئولان حراست های دانشگاه ها باید بدانند که حراست نهاد دانشگاه هستند و فقط باید در همین حیطه و چارچوب فعالیت نمایند، گفت: آموزش در حراست یک اصل کلی است و به افراد جدیدی که وارد سیستم حراست می شوند باید ضوابط و مقررات و همچنین تجربیات مثبت به خوبی آموزش داده گردد.

غلامی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به نیرو های حراست فیزیکی و تعامل مناسب با سازمان های خارج از دانشگاه در قالب قوانین و مقررات، اظهار کرد: برگزاری این نشست ها از جهت تبادل تجربیات و دیدگاه ها بسیار مناسب است و به همفکری ها و تبادل اطلاعات یاری می نماید و مناسب است که به صورت مستمر برگزار گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1233

به "انتظار ما از حراست دانشگاه ها، مراقبت از خانواده آموزش عالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتظار ما از حراست دانشگاه ها، مراقبت از خانواده آموزش عالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید