انتقاد از دولت هند به دلیل سفر هیات اروپایی به کشمیر

به گزارش مجله پیکوشو، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، دولت هند مجوز سفر نمایندگان اتحادیه اروپا به کشمیر را صادر نموده و همین امر موجب اعتراض احزب سیاسی این کشور شده است.

انتقاد از دولت هند به دلیل سفر هیات اروپایی به کشمیر

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

دلیل این اعتراض آن است که دولت هند به نمایندگان مجلس این کشور اجازه سفر به کشمیر را نمی دهد.

در پی بالا دریافت تنش ها در کشمیر در ماه های گذشته دهلی نو چندی پیش در جامو و کشمیر خطوط ارتباطات را قطع و دسترسی به اینترنت را نیز محدود کرد.

نمایندگان مجلس قانونگذاری لوک سبها مجلس هند در ششم آگوست گذشته لایحه تقسیم ایالت جامو و کشمیر به دو سرزمین اتحادیه جداگانه را تصویب کردند.

این لایحه یک روز پیش نیز در مجلس اعلا راجیه سبها مجلس هند به رای گیری گذاشته شده و با 125 مثبت در مقابل 61 رای منفی به تصویب نمایندگان این مجلس رسیده بود.

از سوی دیگر، طرح پیشنهادی برای لغو ماده 370 قانون اساسی هند نیز که موقعیت ویژه ای به منطقه جامو و کشمیر اعطا می نماید، در مجلس قانونگذاری با351 رای موافق، 72 رای منفی و یک رای ممتنع تصویب شده بود.

پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار بریتانیا تاکنون 3 جنگ در سال های (1947، 1965 و 1971) میان دو کشور بر سر مسئله کشمیر اتفاق افتاده و بیش از 70 هزار نفر در این درگیری ها کشته شدند.

گروه های آزادی خواه کشمیر در سال 1989 مبارزه برای استقلال از هند و پیوستن به پاکستان را شروع کردند. از سال 1989 تاکنون بیش از 100 هزار کشمیری توسط نیروهای امنیتی هند کشته شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 482

به "انتقاد از دولت هند به دلیل سفر هیات اروپایی به کشمیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از دولت هند به دلیل سفر هیات اروپایی به کشمیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید