بازداشت برادرزاده گولن و استرداد وی به ترکیه

به گزارش مجله پیکوشو، مقام های آنکارا خبر دادند، سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) در یک عملیات در خارج از این کشور، برادرزاده فتح الله گولن را بازداشت و به کشور مسترد کردند.

بازداشت برادرزاده گولن و استرداد وی به ترکیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طبق گزارش ها از ترکیه، صلاح الدین گولن برادر زاده فتح الله گولن بازداشت و به داخل این کشور منتقل شده است.

مقام های آنکارا گزارش دادند، سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) برادر زاده فتح الله گولن واعظ و اپوزیسیون مخالف دولت این کشور را در خارج از ترکیه بازداشت و به کشور مسترد کرد.

به نوشته دیلی صاباح، صلاح الدین گولن یک چهره سرشناس در تشکیلات فتح الله گولن است و رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی 19 ماه می خود از ضرورت دستگیری او سخن گفته بود. او در لیست افراد تحت تعقیب مقام های ترکیه قرار داشت.

بعضی رسانه ها خبر داده بودند که سازمان اطلاعات ملی ترکیه در یک عملیات در کنیا برادر زاده گولن را بازداشت کردند و بعضی دیگر از رسانه ها از بازداشت او در یک کشور آسیایی خبر دادند اما مقام های آنکارا این خبرها را تایید نکردند.

طبق گزارش دیلی صاباح، صلاح الدین گولن به دنبال بازداشت اعضای تشکیلات عمویش توسط نیروهای امنیتی، از ترکیه به خارج از کشور فرار نموده بود.

آنکارا تشکیلات گولن را تروریستی و عامل کودتای نافرجام 15 جولای 2016 می داند و از آمریکا خواسته که فتح الله گولن را به ترکیه بازگرداند.

در جریان این کودتا که توسط تعداد زیادی از نظامیان ترکیه و با توسل به ادوات ارتش مانند تانک، جنگنده و بالگرد انجام شد، حدود 250 نفر کشته و بیش از دو هزار نفر زخمی شدند.

دستگیری صلاح الدین گولن و انتشار بعضی خبرها درباره بازداشت وی در کنیا، دستگیری عبدالله اوجالان بنیانگذار حزب کارگران کردستان (پ پ ک) را در اذهان زنده کرد.

اوجالان 15 فوریه 1999 (26 بهمن 1377) بعد از سفر به کنیا و حضور در سفارت یونان در این کشور آفریقایی توسط نیروهای امنیتی ترکیه بازداشت و به کشور منتقل شد و از آن زمان در زندان به سر می برد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1692

به "بازداشت برادرزاده گولن و استرداد وی به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت برادرزاده گولن و استرداد وی به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید