تور ارزان فرانسه: بایدن می دانست که فرانسه از پیمان آکوس بی اطلاع است

به گزارش مجله پیکوشو، انتشار گزارش جدیدی فاش کرد، رئیس جمهوری آمریکا می دانست که دولت فرانسه از پیمان زیردریایی هسته ای میان آمریکا، انگلیس و استرالیا غافلگیر می گردد، اما با این حال در نشست با امانوئل ماکرون خلاف آن را تظاهر کرد.

تور ارزان فرانسه: بایدن می دانست که فرانسه از پیمان آکوس بی اطلاع است

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

روزنامه آسترلین دوشنبه گزارش داد که بعد از عقد پیمان امنیتی سه جانبه موسوم به آکوس، مقام های آمریکا، انگلیس و استرالیا جزئیات جدول زمانی ساعت به ساعت و اینکه اخبار مرتبط به آن چگونه باید در 15 سپتامبر در دنیا منتشر گردد، مشخص کردند.

این روزنامه استرالیایی به نقل از یک منبع دولتی در کانبرا نوشت: همه چیز زمانبندی و کامل فهمیده شد. ما یک جدول زمانی تصمیم گیری داشتیم که هر فرد باید به مورد متفاوتی می رسید. این اطلاعیه در همان چرخه خبری منتشر شد، زیرا شما نمی توانید بزرگترین خرید تاریخ ما را لغو کنید و پاسخی به این سوال نداشته باشید که بعد از آن چه می گردد؟ توالی امور برای همه فهمیده شد که این تنها راهی است که می توانیم آن را انجام دهیم.

این سند به وضوح نشان می دهد که دولت استرالیا به پاریس خواهد گفت که به توافق نزدیک به 100 میلیارد دلاری فرانسه برای ساخت زیردریایی های برقی - دیزلی پشت می نماید و مقامات شورای امنیت ملی ایالات متحده در بحث در خصوص چگونگی تحقیر کردن آسان دولت ماکرون مشارکت داشتند.

این جزئیات جنجالی فاش می نماید که کاخ سفید هم می دانست که فرانسه هیچ هشدار قبلی درباره آکوس دریافت نکرده و هم این که اعلامیه مذکور خشم پاریس را به همراه خواهد داشت؛ گرچه طبق این گزارش، مقامات آمریکایی معتقد بودند که از بیشتر خشم فرانسه در امان خواهند ماند.

با این حال، این خبر موجب اختلاف میان واشنگتن و قدیمی ترین متحدش شد. ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه سفیران کشورش را از آمریکا و استرالیا فراخواند و از آنچه رفتار غیر قابل پذیرش میان متحدان و شرکا خواند که تبعاتش مستقیما روی ائتلاف ما، روی شراکت ما و اهمیت هند - اقیانوسیه برای اروپاست انتقاد کرد.

در ادامه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا کوشش کرد تا در دیدار روز آدینه با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در حاشیه نشست گروه بیست در رم از تنش ها بکاهد.

بایدن گفت: فکر می کنم آنچه رخ داد، کج سلیقگی بود. این کار با ظرافت زیادی انجام نشد. من فکر می کردم یه سری کارهای مشخصی اجرا شده است که انجام نشده بود.

هنگامی که خبرنگاران از رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا در خصوص منظورش شفاف سازی کند، او گفت: اینطور فکر می کردم که خیلی وقت پیش فرانسه از این مساله آگاه شده است که قرار نیست آن قرارداد عملی گردد. به خدا قسم نمی دانستم که شما نمی دانید.

روزنامه آسترلین گزارش داد که مقام های دولت کانبرا باور دارند که اظهارات بایدن در واقع سرزنش غیرمستقیم استرالیا به نفع بازسازی مناسباتش با فرانسه بوده است. آنها بعلاوه این احتمال را در نظر گرفتند که یا بایدن به درستی از سوی شورای امنیت ملی آمریکا درباره شرایط توجیه نشده یا این که رئیس جمهوری آمریکا مقدار خشم دولت فرانسه را دست کم گرفته بود.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا قرار است ماه آینده در کوشش برای بهبود روابط به فرانسه سفر کند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1894

به "تور ارزان فرانسه: بایدن می دانست که فرانسه از پیمان آکوس بی اطلاع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: بایدن می دانست که فرانسه از پیمان آکوس بی اطلاع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید