تور فرانسه: بلینکن با مأموریت ترمیم روابط با فرانسه وارد پاریس شد

به گزارش مجله پیکوشو، وزیر امور خارجه آمریکا با مأموریت ترمیم روابط کشورش با فرانسه که منتقد توافق سه جانبه امنیتی امضاشده میان واشنگتن، کانبرا و لندن است وارد پاریس شد.

تور فرانسه: بلینکن با مأموریت ترمیم روابط با فرانسه وارد پاریس شد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنتونی بیلنکن، وزیر امور خارجه آمریکا در اولین سفر خارجی خود بعد از اعلام توافق سه جانبه امنیتی با کشورهای آمریکا و انگلیس، وارد پاریس شد.

وبگاه شبکه خبری سی ان ان نوشته بلینکن در این سفر مأمور ترمیم روابط آمریکا با فرانسه است که بعد از اعلام توافق سه جانبه مذکور به شدت از هر سه کشور انتقاد نموده بود.

تنش ها میان فرانسه و آمریکا زمانی شعله ور شد که سران کشورهای آمریکا، انگلیس و استرالیا چندی پیش توافقنامه برای همکاری در حوزه های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام را امضا و اظهار داشتند برنامه زیردریایی های اتمی استرالیا اولین پروژه بزرگ این توافق خواهد بود، کانبرا اظهار داشت که توافق 90 میلیارد دلاری زیردریایی با پاریس را فسخ خواهد نمود.

این اقدام از آن روز باعث تنش در روابط فرانسه با این کشورها به خصوص استرالیا و آمریکا شده و پاریس آن را خنجر از پشت توصیف نموده است. وزارت دفاع فرانسه اعلام نموده شرکت نیوال گروپ تا به امروز حدود 1.1 میلیارد دلار از کار مربوط به قرارداد زیردریایی ها را انجام داده است.

روزنامه ساندی تلگراف انگلیس اخیراً فاش کرد جزئیات معاهده نظامی تازه استرالیا، انگلیس و ایالات متحده در اجلاس گروه هفت که ماه ژوئن در کورنوال انگلیس برگزار گردید، مورد بحث نهاده شد اما امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از آن بی اطلاع بود.

فرانسه بعلاوه در اعتراض به این اقدام استرالیا و توافقش با آمریکا و انگلیس، سفیرانش را از کانبرا و واشنگتن برای مشورت فراخواند.

وبگاه شبکه خبری سی ان ان روز دوشنبه به نقل از مقام های آمریکایی نوشته انتظار نمی رود تنش دیپلماتیک میان آمریکا و فرانسه فوراً ترمیم گردد.

پیش از این هم فرانسه گفته احیای روابط با آمریکا به زمان و اقدام احتیاج دارند. مقام های دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته اند که از چنین روالی حمایت می نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1849

به "تور فرانسه: بلینکن با مأموریت ترمیم روابط با فرانسه وارد پاریس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: بلینکن با مأموریت ترمیم روابط با فرانسه وارد پاریس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید