برای جلوگیری از پرخوری چه بخوریم؟

به گزارش پیکوشو، مجله دلتا/ زمانی که می خواهید وزن کم کنید و یا شیوه زندگی سالم تری داشته باشید، اغلب به شما توصیه می شود از خوردن زیاد قند، چربی و نمک خودداری و جایگزین های سالم را انتخاب کنید. در این مطلب لیستی از غذاهای مغذی تهیه کرده ایم که با خوردن آن ها مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. همراه ما باشید تا خوراکی های مفید برای جلوگیری از پرخوری کردن را به شما معرفی کنیم.

برای جلوگیری از پرخوری چه بخوریم؟

1. موز

یک موز، میان وعده کامل و سالم است. موز همچنین باعث تقویت عملکرد قلب می شود و مقدار زیادی پتاسیم برای بدن شما تامین می کند. موز همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 و سرشار از فیبر است.

2. تخم مرغ

تخم مرغ در واقع یک غذای فوق العاده و سرشار از مواد مغذی ، انواع ویتامین ها و پروتئین است. پروتئین سیری طولانی مدت شما را تضمین می کند.

3. بادام

وقتی می خواهید وزن کم کنید، برای جلوگیری از پرخوری کردن بادام را می توانید به صورت خام یا بو داده بخورید. بادام پر از ویتامین E، منیزیم و چربی های اشباع نشده است. با مصرف بادام، 10 تا 15 درصد چربی توسط بدن جذب نمی شود، در نتیجه کالری کمتری مصرف می کنید. همچنین بادام سرشار از پروتئین و فیبر است و باعث می شود زمان بیشتری احساس سیری کنید و کمتر مواد غذایی ناسالم بخورید.

4. آووکادو

اگرچه یک آووکادو کامل حاوی حدود 322 کالری است؛ اما با این وجود به شما در کاهش وزن و جلوگیری از پرخوری کردن کمک زیادی می کند. آووکادو اشتهای شما را کم می کند و متابولیسم بدن را تسریع می بخشد. دلیل این امر این است که آووکادو مملو از چربی ها و فیبرهای سالم است.

5. جو دوسر

جو دوسر مقوی و ارزان است و با آن می توانید صبحانه ای عالی برای خود آماده کنید. از آن جا که جو دوسر حاوی فیبر محلول زیادی است، نوعی اسفنج ایجاد می کند و معده را برای مدت طولانی پر نگه می دارد. علاوه بر این، کربوهیدرات های موجود در جو دوسر به آرامی جذب می شوند، در نتیجه افزایش سریع قند خون رخ نمی دهد و انرژی به آرامی به خون منتقل می شود.

6. سیب

سیب فواید بسکمک برای سلامتی ما دارد. به عنوان مثال سیب پر از ویتامین C و فیبر است. افزودن یک سیب به میان وعده های روزانه، نه تنها سبب می شود میوه و سبزیجات کافی دریافت کنید؛ بلکه به علت وجود فیبر، باعث ایجاد احساس سیری و جلوگیری از پرخوری کردن می شود.

منبع: همگردی
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 2 تیر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1015

به "برای جلوگیری از پرخوری چه بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای جلوگیری از پرخوری چه بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید