تسهیل و ارتقای تجارت با بازگشایی درب دوم بازارچه مرزی میرجاوه

به گزارش مجله پیکوشو، مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان از تسهیل در تجارت و ارتقای صادرات و واردات کالاها با بازگشایی درب دوم بازارچه مرزی میرجاوه در دولت سیزدهم اطلاع داد.

تسهیل و ارتقای تجارت با بازگشایی درب دوم بازارچه مرزی میرجاوه

مبین علی میر روز با اشاره به اینکه بازارچه های مرزی یکی از برترین ابزارها برای عبور از تحریم ها علیه کشور است، اظهارداشت: برای اولین بار در طول تاریخ تشکیل بازارچه های مرزی و در راستای موفقیت های دولت سیزدهم با پیگیری و توافقات دوجانبه پاکستان اقدام به احداث بازارچه روبروی بازارچه رسمی ایران در مرز میرجاوه کرد.

وی توضیح داد: در این زمینه با هدف تسهیل در تجارت و ارتقای صادرات و واردات درب دوم بازارچه مرزی میرجاوه بازگشایی شد.

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیش بینی می گردد از این طریق روزانه 100 دستگاه تریلی اقدام به صادرات کالا در حجم کلان انجام دهند.

وی با بیان اینکه حدود 90 درصد صادرات غیرنفتی سیستان و بلوچستان از بازارچه ها انجام می گردد، گفت: با بازشدن این درب ضمن افزایش تجارت، واردات از بازارچه ها نیز به وسیله شهرستان مرزی میرجاوه در حجم کلان شروع خواهد شد.

میر با بیان اینکه بازارچه های مرزی فرصتی بی نظیر برای افزایش صادرات است، تاکید نمود: با این اقدام تمامی انحصارهای تجاری ایجاد شده در گذشته شکسته خواهد شد و پیله وران، مرزنشینان و تجار می توانند به وسیله این بازارچه اقدام به واردات برنج ومیوه های گرمسیری از پاکستان نمایند که این خود منجر به کاهش قیمت ها خواهد شد.

وی اظهارداشت: تاجران ایرانی می توانند به وسیله بازارچه های مرزی کالاهای فراوری داخل را به پاکستان صادر و برای کشورمان ارزآوری نمایند.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2158

به "تسهیل و ارتقای تجارت با بازگشایی درب دوم بازارچه مرزی میرجاوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیل و ارتقای تجارت با بازگشایی درب دوم بازارچه مرزی میرجاوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید