تشکیل اتاق های فکر مرکز تحقیقات استراتژیک ایران و آموزشگاه علوم اجتماعی چین

به گزارش مجله پیکوشو، خبرنگاران: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ملاقات رئیس و مسئولان آموزشگاه علوم اجتماعی مقرر کردند، اتاق های فکر دو طرف تشکیل و برای اجرای برنامه ها و پروژه های مختلف اقدامات مورد نظر طراحی و عملیاتی گردد.

تشکیل اتاق های فکر مرکز تحقیقات استراتژیک ایران و آموزشگاه علوم اجتماعی چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که به دعوت دبیرکل اجلاس سازمان های غیردولتی(سیکا) برای بحث و تبادل در مورد امنیت آسیا و همکاری های قاره ای در همه زمینه ها اعم از مالی، سیاسی، اجتماعی سفر نموده بود با بعضی از مقامات این کشور ملاقات و با رئیس و مسئولان آموزشگاه علوم اجتماعی این کشور به عنوان یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین مجموعه های مطالعاتی و پژوهشی که مشورت های لازم را به دولت ارائه می نماید، ملاقات و به طور خاص در مورد احیا جاده ابریشم توضیحاتی را ارائه کرد.

ولایتی با تأکید بر این نکته که دو کشور در منطقه دارای صندلی بسیار مهم و تأثیرگذاری هستند، گفت: تجدید حیات جاده ابریشم از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده و به طور طبیعی به دلیل سابقه تاریخی و اهمیت صندلی جمهوری اسلامی ایران در موضوع، می تواند تأثیرگذاری جدی را در این زمینه داشته باشد و همکاری های دو کشور برای تحقق این مهم لازم است.

در این ملاقات مقرر شد تا اتاق های فکر دو طرف تشکیل و برای اجرای برنامه ها و پروژه های مختلف اقدامات مورد نظر طراحی و عملیاتی گردد.

در همین ارتباط و در ملاقات جداگانه دیگر علی اکبر ولایتی در مؤسسه مطالعات بین المللی معاصر چین (cicir) که زیر نظر نخست وزیر و شورای دولتی این کشور اداره می گردد نیز شرکت کرد و با رئیس و معاونین این مجموعه به خصوص در حوزه موضوعات منطقه ای و خاورمیانه به بحث و گفتگو پرداخت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در منطقه و ضرورت همکاری دو طرف یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در برابر گروه های افراطی، تکفیری و تروریسم در منطقه ایستادگی نموده و این جهت را ادامه خواهد داد و با توجه به صندلی دو کشور و مسائل و مصیبت هایی که بعضی کشورهای غربی با حمایت بعضی کشورهای آسیایی در این حوزه ایجاد نموده اند ضرورت همکاری بیشتر وجود خواهد داشت و مراکز مطالعاتی دراین زمینه و ارائه راهکارهای راهبری و استراتژیک می توانند نقش بسیار مهمی را ایفا نمایند.

در این ملاقات ها فروزش معاون مرکز تحقیقات، صفری سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در چین و سعید محمدی مشاور رئیس مرکز، ولایتی را همراهی کردند.

انتهای پیغام،

منبع: تسنیم
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 654

به "تشکیل اتاق های فکر مرکز تحقیقات استراتژیک ایران و آموزشگاه علوم اجتماعی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل اتاق های فکر مرکز تحقیقات استراتژیک ایران و آموزشگاه علوم اجتماعی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید