155 رسانه خارجی از 33 کشور در ایران فعالیت دارند

به گزارش مجله پیکوشو، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با هیات رسانه ای کشور اندونزی بر تقویت و گسترش همکاری های رسانه ای میان دو کشور تاکید کرد.

155 رسانه خارجی از 33 کشور در ایران فعالیت دارند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت مطبوعاتی، محمد سلطانی فر عصر امروز در دیدار با هیات رسانه ای کشور اندونزی با اشاره به نقاط مشترک دو کشور از جمله دین، فرهنگ و مواضع سیاسی ـ اقتصادی در آسیا و دنیا، بر توسعه روابط و تقویت دیپلماسی رسانه ای میان دو کشور تاکید و توضیح داد: توسعه همکاری های رسانه ای با کشورهای مسلمان در اولویت دیپلماسی رسانه ای ما قرار گرفته است.

وی با ارائه گزارشی از تعداد رسانه های فعال در کشور به تفکیک مکتوب، الکترونیک، سراسری، استانی، خصوصی و غیرخصوصی، ازحضور فعال بانوان در عرصه روزنامه نگاری در ایران گفت و توضیح داد: بیش از نیمی از تحریریه های رسانه های ایران را بانوان تشکیل می دهند و بالغ بر 1200 رسانه نیز با مدیریت بانوان اداره می شود.

سلطانی فر با اشاره به نگاه ویژه دولت یازدهم و دوازدهم به دیپلماسی رسانه ای توضیح داد: افزایش رفت و آمد خبرنگاران رسانه های خارجی به ایران و همچنین افزایش دفاتر کنندگی رسانه های خارجی در سال های اخیر، موید نگاه ویژه دولت به دیپلماسی رسانه ای است؛ هم اکنون حدود 155 رسانه خارجی با 300 پرسنل خبری از 33 کشور دنیا در ایران کنندگی فعال دارند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین زمینه اضافه نمود: حضور خبرنگاران رسانه های خارجی در ایران باعث می شود، مردم کشورهای مختلف، واقعیات ایران معاصر را ببینند و تفاوت آنچه در ایران می گذرد و آنچه در پروپاگاندای رسانه های دنیا علیه ایران اتفاق می افتد را احساس کنند.

او با اشاره به استقبال خبرنگاران خارجی از حضور در ایران اضافه نمود: ایران اگرچه در مرکز بحران های منطقه ای و اخبار موثر در حوزه های مختلف دنیای قرار گرفته است، اما خود جزء امن ترین کشورهای دنیا و منطقه است و همچنین زمینه های فعالیت رسانه ای در ایران بسیار سهل و ارزان است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به نفوذ شبکه های اجتماعی در کشورهای مختلف و از جمله ایران، انفعال و مقابله با این نوع رسانه های نوظهور و موبایل محور را اشتباه دانست و گفت: در مواجهه با این شبکه های اجتماعی باید ضمن افزایش سواد رسانه ای و آگاهی های عمومی، از تولید محتوای مطلوب نیز حمایت شود که این مهم در دستور کار ما قرار گرفته است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسائل اخلاقی و اخلاق حرفه ای را دو مساله اصلی شبکه های اجتماعی دانست و اضافه نمود: ما هم مانند بسیاری از کشورهای دنیا، نگران محتوای شبکه های اجتماعی هستیم و بر همین اساس سالم سازی محتوایی این رسانه ها را در اولویت قرار داده ایم و بر افزایش آگاهی در استفاده از این نوع رسانه ها و یا پیام رسان ها تاکید داریم.

سلطانی فر همچنین با اشاره به تفاهم نامه های همکاری میان خبرگزاری آنتارا با دو خبرگزاری ایرانی، بر انعقاد تفاهم نامه های کاری و آموزشی و ایجاد خواهرخواندگی میان رسانه های ایران و اندونزی تاکید و از تاسیس دفتر کنندگی رسانه های این کشور در ایران استقبال کرد.

زینال عابدین خبرنگار و رییس دفتر خبرگزاری آنتارا، یونانتو هاریانجا خبرنگار ارشد تلویزیون مترو تی وی، مامان سودیامان خبرنگار روزنامه رپوبلیکا، آری هرماوان خبرنگار روزنامه جاکارتاپست، ملانی اکاماهایانا خبرنگار روزنامه راکیات مردکا، تریاس کنکایونو معاون سردبیر روزنامه کمپاس دیلی اعضای هیات رسانه ای کشور اندونزی بودند که برای نخستین بار به ایران آمده بودند.

تقویت روابط رسانه ای میان دو کشور، مسائل ایجادشده برای رسانه های مکتوب همزمان با افزایش اقبال عمومی به شبکه های اجتماعی، عقد تفاهم نامه همکاری با رسانه های ایرانی، دعوت از روزنامه نگاران ایران برای حضور در اندونزی و برگزاری تورهای آموزشی از جمله موارد مطرح شده توسط هیات رسانه ای اندونزیایی بود که علاوه بر طرح سوالاتی در خصوص شرایط مطبوعات و رسانه ها در ایران، در این دیدار عنوان شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 837

به "155 رسانه خارجی از 33 کشور در ایران فعالیت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "155 رسانه خارجی از 33 کشور در ایران فعالیت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید