تقابل واشنگتن و مسکو در شورای امنیت بر سر لیبی

به گزارش مجله پیکوشو، آمریکا در جلسه شورای امنیت مزدوران وابسته به وزارت دفاع روسیه را به جنگ در کنار نیروهای خلیفه حفتر در لیبی متهم کرد، در مقابل مسکو ضمن تکذیب این مساله تاکید کرد، در حال حاضر یک سرباز روس هم در منطقه درگیری در لیبی حضور ندارد.

تقابل واشنگتن و مسکو در شورای امنیت بر سر لیبی

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، کلی کرافت، کننده دائم آمریکا در سازمان ملل در جلسه روز چهارشنبه شورای امنیت که درباره تحولات بحران لیبی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار گشت، اظهار کرد: جایی برای مزدوران خارجی و یا نیروهای نیابتی در لیبی وجود ندارد، از جمله آنها گروه واگنر وابسته به وزارت دفاع روسیه است که در کنار نیروهای ارتش ملی لیبی (شبه نظامیان خلیفه حفتر) می جنگند و از آنها حمایت می کنند.

کرافت در ادامه از همه طرف ها خواست به تعهدات خود در کنفرانس برلین (که اوایل سال 2020 برگزار گشت)، تعلیق فوری عملیات های نظامی و توقف انتقال مستمر شبه نظامیان و تجهیزات نظامی خارجی به لیبی پایبند باشند.

کننده دائم آمریکا در سازمان ملل گفت: لیبی در مقطع حساسی واقع شده است و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی آن باید در راس اصول راهنمای جامعه بین الملل باقی بماند، به همین دلیل ما با هرگونه طرحی برای تقسیم این کشور، اشغال آن و یا تحمیل سازش سیاسی خارجی به مردم آن مخالف هستیم.

او در ادامه تاکید کرد: تا زمانی که حامیان خارجی هر دو طرف به تشدید درگیری ادامه می دهند، راهکار سیاسی دور از دسترس باقی خواهد ماند.

واسیلی نبنزیا، کننده دائم روسیه در سازمان ملل در پاسخ به اظهارات همتای آمریکایی خود ضمن رد اتهام مطرح شده علیه کشورش گفت: بارها و بارها تاکید کردیم که در حال حاضر هیچ سرباز روسی در منطقه درگیری در لیبی حضور ندارد.

نبنزیا در ادامه با اشاره به کننده آمریکا گفت: آنها در حالی اتهام هایی درباره دخالت روسیه در لیبی مطرح می کنند که بر حضور نظامی خود در لیبی و ارائه اسلحه به گروه های مسلح مختلف و آموزش آنها از طریق شرکت های نظامی خصوصی در سراسر غرب و شرق لیبی چشم می بندند.

ارتش لیبی روز شنبه در بیانیه ای از رصد چند کاروان مزدوران مسلح خبر داد که از شرق وارد شهر هون از توابع الجفره شده و در سه مدرسه مستقر شدند.

طبق بیانیه یاد شده، این کاروان های مسلح شامل مجموعه ای از مزدوران جَنجاید (شبه نظامیان عرب زبان دارفوری مسلح به مسلسل و سوار بر اسب)، گروه های واگنر، سوری ها و یمنی ها بودند که سوار بر 112 خودروی زرهی و خودروی حامل مهمات برای حمایت از گروه های شبه نظامی تروریستی حفتر وارد هون شدند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1220

به "تقابل واشنگتن و مسکو در شورای امنیت بر سر لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقابل واشنگتن و مسکو در شورای امنیت بر سر لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید