شرح وزیر علوم درباره هزینه های چاپ مقالات در مجلات علمی

به گزارش مجله پیکوشو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره هزینه های چاپ مقالات دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در مجلات علمی شرح داد.

شرح وزیر علوم درباره هزینه های چاپ مقالات در مجلات علمی

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، چاپ مقالات دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در روزهای اخیر به یکی از موضوعات حساس و اعتراض آمیز تبدیل شده است چرا که دانشجویان به ویژه دانشجویان دکتری برای چاپ مقالات و دستاوردهای خود در مجلات علمی باید هزینه گزافی را متحمل شوند.

طبق اعلام منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری این هزینه زیاد به این دلیل است که دانشجویان باید هزینه چاپ را علاوه بر حق الزحمه دانشگاه برای داوران و انجمن های علمی صاحب مجلات بپردازند.

از آنجایی که ممکن است بعضی دانشگاه ها و مجلات علمی مبالغی با تفاوت های زیاد از یکدیگر را برای آنالیز و چاپ مقالات از دانشجویان اخد نمایند طبق اعلام غلامی، قرار است به زودی دستورالعملی برای تعیین شدن این هزینه ها به دانشگاه ها ابلاغ گردد.

درواقع اینگونه اگر هزینه ای خارج از دستورالعمل ابلاغی درخواست گردد، تخلف محسوب شده و قابل پیگیری است. البته این نکته نیز شایان ذکر است که اگر فردی به صورت شخصی هزینه بیشتری از تعرفه تعیین را برای چاپ مقالات خود بپردازد تخلف به صورت حقوقی بوده و پیگیری آن متفاوت از حالت قبل است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1591

به "شرح وزیر علوم درباره هزینه های چاپ مقالات در مجلات علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح وزیر علوم درباره هزینه های چاپ مقالات در مجلات علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید