تولید پاپایا میوه استوایی ناشناخته در همدان

به گزارش مجله پیکوشو، پاپایا یکی از میوه های استوایی با ارزش غذایی و دارویی بالاست که اصالت آن مربوط به کشور های تایلند، مالزی و آمریکای جنوبی است که علاوه بر تأمین مواد غذایی مورد نیاز بدن در درمان و پیشگیری از بیماری های سرطان، کلسترول خون، دیابت، اعصاب و... کاربرد دارد.

تولید پاپایا میوه استوایی ناشناخته در همدان

یکی از کشاورزان استان همدان بعد از نابسامانی در بازار صیفی جات توانسته است با پی بردن به خاصیت های درمانی و غذایی پاپایا و اهمیت مالی آن نسبت به کشت سایر محصولات کشاورزی، اقدام به کشت و تولید این محصول استوایی در شهرستان کبودرآهنگ استان همدان کند.

میوه هایی که در کمتر مناطقی از آب و هوای ایران قابل پرورش هستند، اما با احداث گلخانه پرورش آن ها به بهترین شکل ممکن در کشور، حتی در استان های سردسیر همچون همدان نیز امکان پذیر است و شاید بسیاری از مردم کشورمان با نام بسیاری از این میوه ها بیگانه باشند و تا به امروز طعم بی نظیرشان را نچشیده و نام آن ها را نشنیده اند و علت آن چیزی نیست جز اینکه این نوع میوه ها علاوه بر آنکه در هر نقطه آب و هوایی قابلیت کشت ندارند بلکه به خاطر معرفی نشدن درست این میوه ها در کشور هنوز ناشناخته مانده اند.

این پرورش دهنده میوه های استوایی و گرمسیری با بیان اینکه این نوع از میوه ها از خواص و ارزش دارویی بالایی برخوردار است گفت: در ابتدا کشت آزمایشی میوه های استوایی همچون پاپایا، موز، آناناس، رزبری را انجام و پس از کشت آزمایشی و موفقیت آمیز بودن آن تمام سطح 5000 مترمربعی از مساحت گلخانه خود را به کشت میوه های استوایی و گرمسیری اختصاص داده است.

عکاس: پوریا پاکیزه

منبع: فرارو
انتشار: 30 آبان 1401 بروزرسانی: 30 آبان 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2187

به "تولید پاپایا میوه استوایی ناشناخته در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید پاپایا میوه استوایی ناشناخته در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید