خبرنگاران 40 مرکز مثبت زندگی در زنجان افتتاح می شود

به گزارش مجله پیکوشو، خبرنگاران - زنجان - مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به آماده سازی 40 مرکز مثبت زندگی گفت: در راستای اجرای بند چهار ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و همچنین بند چهار ماده 57 قانون احکام دائمی دال بر تشکیل مراکز خدمات بهزیستی این مراکز که نمادی از بهزیستی کوچک هستند، افتتاح می شود.

خبرنگاران 40 مرکز مثبت زندگی در زنجان افتتاح می شود

محمد محمدی قیداری روز چهارشنبه به نحوه تشکیل این مراکز براساس توزیع جغرافیایی و جمعیتی مددجویان مستمری بگیر دراستان زنجان اشاره کرد و اضافه کرد: بر حسب محل سکونت مددجویان در نقشه جغرافیایی هر 450 خانوار تحت پوشش یک مرکز قرار می گیرند و نحوه فعالیت مراکز بر محور مددکاری اجتماعی و بر پایه دولت الکترونیک خواهند بود.

وی یادآوری کرد: تکریم ارباب رجوع و توجه به ارزش ها و فرهنگ های مردم در هر منطقه از موارد جلب و جذب آحاد جامعه برای دریافت خدمات از مراکز مثبت زندگی است.

این مسوول ادامه داد: افراد تحت پوشش برای دریافت خدمات تنها به یک مرکز با دسترسی پذیری آسان مراجعه خواهند کرد و سهولت در تردد و نزدیکی به محل زندگی مددجو از مزایای این مراکز است.

وی پایگاه داده بودن این مراکز را برای بهزیستی و نظام مدیریت داده ها مهم مطرح نمود و گفت: در بستر آی تی اطلاعات دریافت خدمات تمامی افراد یک خانوار به صورت یک جا قابل مشاهده و دسترسی است.

محمدی به رعایت مناسب سازی و فضای مراکز خدمات بهزیستی تاکید کرد و اضافه کرد: ورودی های مرکز، راهروها، پله ها همچنین رعایت سطوح شیبدار فضای پذیرش مرکز، فضاهای بهداشتی و کف سازی مراکز و استفاده از تجهیزات و ضوابط ایمنی و حفاظتی باید متناسب با نیازهای فرد معلول باشد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: بهزیستی به عنوان نهادی تاثیر گذار در ارتقای سلامت اجتماعی در حوزه رفاه اجتماعی، منشاء ارائه خدمات ارزشمند تخصصی به گروه های مختلف جامعه است.

وی گفت: بر این اساس مراکز مثبت زندگی با هدف تسهیل دسترسی گروه های هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیر ضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، گسترش و فراگیری خدمات سازمان و توزیع عادلانه خدمات، افزایش رضایت مندی مردم از خدمات سازمان و غیره فعالیت خواهند کرد.

محمدی با بیان اینکه 22 خدمت در همه حیطه های اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری در مراکز مثبت زندگی استان ارائه خواهد شد، اضافه کرد: یکی از مزیت های مراکز مثبت زندگی محله محور بودن آن است که ضمن پیشگیری از آسیب های اجتماعی، شناسایی افرادی که شرایط تحت پوشش قرار دریافت را دارند، اما شناسایی نشده اند انجام می گیرد که ضمن دسترس پذیری و نفوذ بیشتر خدمات، رضایتمندی مخاطب را نیز به همراه دارد.

وی با بیان اینکه این مراکز با هدف ارتقای کیفیت خدمات بهزیستی به مددجویان شکل گرفته است بیان کرد: قبل از ایجاد مراکز مثبت زندگی افراد برای دریافت خدمات به مکان های مختلف و جداگانه مراجعه می کردند که این مدل ارائه خدمت ضمن افزایش قیمت خدمات، رضایتمندی فرد را به همراه نداشت که خوشبختانه با ایجاد مراکز مثبت زندگی مددجویان برای دریافت خدمات خود به یک مکان مراجعه و از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1478

به "خبرنگاران 40 مرکز مثبت زندگی در زنجان افتتاح می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 40 مرکز مثبت زندگی در زنجان افتتاح می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید