درخواست نوبخت از بخش خصوصی: ارزهای خود را داخل کشور هزینه کنید

به گزارش مجله پیکوشو، معاون رئیس جمهور با اشاره به کاهش صادرات نفت و درآمدهای ارزی از بخش خصوصی خواست ارزهای خود در برای ایجاد تحول مالی در داخل کشور هزینه کند.

درخواست نوبخت از بخش خصوصی: ارزهای خود را داخل کشور هزینه کنید

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت عصر پنجشنبه در نشست با فعالان صنعت سلولزی استان گیلان در شهرک صنعتی رشت با اشاره به اینکه یکی از پروژه های زیربنایی مهم در استان گیلان حوزه حمل و نقل ریلی است، اظهار کرد: این شبکه سراسری و کشوری است که در حال پیگیری هستیم.

وی با بیان اینکه راه اندازی این شبکه به ایجاد ارتباط بین شهرک صنعتی برای جابجایی بار به وسیله ریلی یاری می نماید، اضافه نمود: این شبکه امکان جابجایی بار شهرک به شبکه سراسری در کوتاه ترین زمان با کمترین هزینه را فراهم می نماید.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: همچنین راه اندازی این شبکه سبب ایجاد ارتباط استان های ایران و کشورهای حاشیه خزر برای صادرات و واردات کالا می گردد.

وی صادرات و واردات کالا با کشورهای حاشیه خزر را نیازمند تقویت زیرساخت های بندری هستیم، گفت: تا سال آینده به وسیله بندر کاسپین می توانیم بار را از عرشه کشتی به قطار جا به جا کنیم تا هزینه جابه جایی بار نیز کاهش یابد.

نوبخت در ادامه با اشاره به اینکه تکمیل و بهره برداری از آزاد راه رشت قزوین در محدود منجیل- رودبار یکی از مهم ترین اولویت های دولت است، توضیح داد: از 11 کیلومتر باقیمانده سه کیلومتر با اجرای تونل راه اندازی شده و هشت کیلومتر باقیمانده نیازمند ساخت تونل و پل است که تکمیل پروژه را با مشکل روبرو نموده است و متاسفانه همین موضوع در زمان پیک مسافرت ها سبب ایجاد ترافیک 35 کیلومتری در منطقه می گردد.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل گیلان در حوزه تولیدات بوده که عموماً نیازمند اعتبارات دولتی است که این اعتبارات باید از خزانه پرداخت گردد، گفت: در این استان 99 درصد در هر فاصله ای بخش خصوصی حضور داشته و به یاری دولت آمده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه با توجه به مسئولیت ملی باید در همه استان های حضور یابم، اظهار کرد: البته در حال حاضر ریاست ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان به بنده سپرده شده که به همین واسطه ممکن است در ماه چند بار به این استان سفر کنم.

وی به تحریم محصولات، کاهش صادرات نفت و کاهش درآمدهای ارزی اشاره نمود و گفت: به رغم کاهش درآمدهای ارزی هزینه های ما کاهش نیافته است از بخش خصوصی انتظار داریم تا ارزهای خود در سایر کشورها را به داخل کشور آورند تا شاهد ایجاد تحول در حوزه مالی باشیم. البته در حال حاضر از نوع برخورد با بخش خصوصی رضایت نداریم.

نوبخت ادامه داد: بسیاری از ایرانیان مقیم خارج، کارشناسان داخلی و خارجی مقاومت در برابر زیاده گویی های آمریکا را ضروری می داند.

وی همچنین خواهان فعال شدن تشکل ها و مجموعه های صنایع در قالب تشکل، شهرک، نهاد و NGO صنعتی و تولیدی شد و گفت: باید به صورت شبکه ای مسائل دسته بندی گردد. نهادهای دولتی همانند سازمان صنعت، معدن و تجارت، استانداری و سازمان برنامه و بودجه یک رابطه ای در این حوزه انتخاب نمایند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های ما وجود 80 هزار طرح و پروژه ملی و استانی بوده که برای اجرا نیازمند اعتبارات هستند، اضافه نمود: متاسفانه همین مسائل سبب طولانی شده اجرای پروژه آزاد راه تهران شمال برای 24 سال بوده است.

این مطلب برایم مفید است

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 323

به "درخواست نوبخت از بخش خصوصی: ارزهای خود را داخل کشور هزینه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست نوبخت از بخش خصوصی: ارزهای خود را داخل کشور هزینه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید