درمان های خانگی برای رفع کک و مک

به گزارش مجله پیکوشو، کک و مک لکه هایی صاف، گرد و قهوه ای در اندازه های مختلف است که روی پوست ظاهر می شود. طبق گفته انجمن متخصصان پوست آمریکا (AAD)، کک و مک نشانه آسیب پوست است. برخی از دلایل عمده ایجاد کک و مک، قرار دریافت بیش از حد در معرض نور خورشید، ژنتیک و عدم تعادل هورمونی است. اگرچه کک و مک می تواند در هر نقطه از بدن وجود داشته باشد، اما بیشتر در مناطقی ظاهر می شود که اغلب در معرض اشعه خورشید هستند. درمان های زیبایی برای از بین بردن کک و مک وجود دارد اما ممکن است بسیار گران باشد. با چندین روش درمانی طبیعی در خانه می توانید برای رفع کک و مک اقدام کنید.

درمان های خانگی برای رفع کک و مک

داروهای خانگی برای برطرف کک و مک

در اینجا 10 درمان خانگی برتر برای برطرف کک و مک وجود دارد.

1. آب لیمو

آب لیمو یک ماده بسیار موثر برای برطرف کک و مک و همچنین لکه های قهوه ای است. آب لیمو خاصیت روشن کنندگی پوست را دارد که به راحتی لکه های تیره پوست شما را سفید می کند.

  • آب لیموی تازه را روی پوست آسیب دیده بمالید و ناحیه را به آرامی ماساژ دهید. بگذارید 10 تا 15 دقیقه روی آن بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این کار را دو بار در روز انجام دهید.
  • گزینه دیگر استفاده از اسکراب لیمو است. یک لیمو را از وسط برش دهید و یک دوم قاشق چای خوری شکر را روی آن بپاشید. به مدت چند دقیقه پوست خود را به آرامی مالش دهید و سپس پوست خود را با آب بشویید. این کار را هفته ای یک یا دو بار به صورت منظم انجام دهید.

2. خامه ترش

اسید لاکتیک موجود در شیر ترش می تواند کمک زیادی به خلاص شدن از شر کک و مک کند. به خصوص برای کسانی که پوست حساس دارند بسیار مفید است.

  • مقداری خامه ترش را روی پوست آسیب دیده بمالید و اجازه دهید برای چند دقیقه خشک شود. به جای اینکه آن را با آب بشویید، باید آن را به آرامی با یک دستمال نرم یا حوله پاک کنید. سپس مقداری مرطوب کننده بزنید. این درمان باعث تحریک یا خشکی پوست نخواهد شد. این کار را حداقل یک بار در روز انجام دهید تا کک و مک برطرف شود.
  • همچنین می توانید روزانه پوست آسیب دیده را با شیر ترش شستشو دهید. اگر شیر ترش ندارید از ماست استفاده کنید.

3. عسل

عسل برای محو شدن کک و مک بسیار عالی است زیرا حاوی آنزیم هایی است که به روشن شدن رنگدانه های پوست کمک می کند. به علاوه، چون یک ماده مرطوب کننده طبیعی است، برای ایجاد رطوبت در پوست بسیار مناسب است.

  • عسل و آب را مخلوط کرده و کمی در مایکروویو گرم کنید. آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و اجازه دهید چند دقیقه بماند. در آخر محل را کاملاً با آب گرم بشویید. این کار را چند هفته روزانه انجام دهید.
  • همچنین می توانید با مخلوط کردن کمی جوانه گندم با عسل گرم ماسک گیاهی تهیه کنید. این ماسک را بزنید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه بماند. محل را با آب گرم بشویید و سپس دوباره آن را با آب سرد بشویید. هفته ای دو تا سه بار تکرار کنید. این یکی از موثرترین درمان های خانگی کک و مک است.
  • گزینه دیگر این است که مخلوطی از عسل و ماست درست کنید و روزانه 30 دقیقه آن را روی کک و مک بمالید تا به نتیجه دلخواه برسید.

4. پاپایا

آب پاپایا یکی دیگر از داروهای موثر برای خلاص شدن از شر کک و مک است. پاپایا حاوی پاپائین است، نوعی آنزیم که می تواند به روشن شدن کک و مک کمک کند.

  1. آب پاپایای تازه را با استفاده از پنبه مستقیماً روی کک و مک ها بمالید و ناحیه را به آرامی ماساژ دهید.
  2. بعد از 10 دقیقه پوست را با آب سرد بشویید.
  3. این کار را یک بار در روز و حداقل برای چند هفته یا تا زمانی که از نتایج راضی نشده اید انجام دهید.

5. پیاز

از پیاز می توان به دلیل داشتن گوگرد که خاصیت لایه برداری دارد، برای از بین بردن کک و مک و لکه های قهوه ای نیز استفاده کرد. برای نتیجه بهتر، از پیاز قرمز استفاده کنید.

  • یک پیاز قرمز را به تکه های ضخیم برش دهید و برش ها را به آرامی دو بار در روز بر روی کک و مک بمالید. این درمان را تا زمانی که کک و مک از بین برود ادامه دهید.
  • گزینه دیگر رنده کردن یک پیاز قرمز، استخراج آب آن و دو بار در روز قرار دادن آب آن روی پوست آسیب دیده است. برای نتیجه بهتر، یک قاشق چایخوری سرکه به آب پیاز اضافه کنید. این روش درمانی را روزانه به مدت یک یا دو هفته تکرار کنید.

6. باتر میلک

خاصیت سفید کننده باترمیلک همچنین می تواند به روشن و محو شدن کک و مک کمک کند. علاوه بر این، پوست شما را صاف و لطیف می کند.

  • کافی است باتر میلک را روی کک و مک بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این کار را چند بار در روز تکرار کنید.
  • گزینه دیگر تهیه خمیر غلیظی از بلغور جو دوسر و باترمیلک است. این خمیر را روی ناحیه آسیب دیده بمالید، بگذارید حدود 30 دقیقه روی آن بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید. این کار را یک بار در روز انجام دهید تا نتیجه مثبت بگیرید.
  • در روش دیگر، یک قاشق غذاخوری باتر میلک را با یک قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کنید. قبل از شستن آن را روی پوست خود بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند.

7. روغن کرچک

روغن کرچک یکی دیگر از درمان های طبیعی برای درمان کک و مک در خانه است. به شما یک پوست یک رنگ می دهد و به محو شدن کک و مک کمک می کند.

  • قبل از خواب، روغن کرچک را روی پوست آسیب دیده بمالید. صبح روز بعد، آن را با یک دستمال نرم پاک کنید و سپس پوست را با آب ولرم بشویید. این روش درمانی را روزانه ادامه دهید تا از شر کک و مک خلاص شوید. برای بهترین نتیجه، روغن کرچک خالص و سرد فشرده، بدون طعم و بو را انتخاب کنید.
  • متناوباً می توانید از روغن ویتامین E یا روغن زیتون برای کاهش لکه ها و کک و مک نیز استفاده کنید.

8. ترب کوهی

ترب کوهی که دارای ویتامین C زیادی است، به طور طبیعی باعث از بین رفتن کک و مک و لکه های پوستی می شود. همچنین یک آنتی اکسیدان است که برای حفظ پوست سالم و جوان تر موثر عمل می کند.

  • آب ترب کوهی را روی پوست آسیب دیده بمالید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند. این کار را یک بار در روز انجام دهید تا کک و مک شما سبک شود.
  • روش دیگر، یک قاشق غذاخوری ریشه ترب کوهی پودر شده را به یک فنجان شیر اضافه کنید و آن را بجوشانید. آن را خنک کرده و صاف کنید. قبل از شستشو، این محلول را روی پوست خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه روی آن بماند. این کار را چهار تا پنج بار در هفته انجام دهید تا زمانی که به نتایج دلگرم کننده ای برسید.
  • گزینه دیگر مخلوط کردن یک ترب کوهی رنده شده با آب یک لیمو برای تهیه خمیر است. این خمیر را روی ناحیه پوست آسیب دیده بمالید و اجازه دهید خشک شود سپس آن را با آب سرد بشویید. این روش درمانی را یک روز در میان دنبال کنید تا زمانی که شاهد بهبودی باشید.

9. بادمجان

بادمجان از آنجا که سرشار از آنتی اکسیدان است، می تواند برای از بین بردن کک و مک و کمتر دیده شدن آنها استفاده شود.

  1. یک بادمجان تازه را به قطعات ضخیم برش دهید.
  2. برش ها را روی پوست آسیب دیده قرار دهید.
  3. برش های بادمجان را به آرامی و به صورت دورانی مالش دهید و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست بگذارید.
  4. این روش درمانی را یک بار در روز و حدود یک هفته دنبال کنید تا متوجه بهبود ظاهر پوست خود شوید. پس از چند هفته کک و مک به طور قابل توجهی سبک می شود.

10. دانه کنجد

ترکیبی از دانه کنجد و زردچوبه همچنین به محو شدن کک و مک و روشن شدن پوست کمک می کند.

  1. یک قاشق غذاخوری دانه کنجد و یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به همراه کمی آب کاملاً مخلوط کنید تا خمیری یکدست ایجاد شود.
  2. این خمیر را روی پوست خود بمالید.
  3. بگذارید 10 تا 15 دقیقه روی آن بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید.
  4. این کار را یک بار در روز انجام دهید و به زودی کک و مک شما از بین می رود.

منبع:

top10homeremedies

منبع: هفت گنج
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1247

به "درمان های خانگی برای رفع کک و مک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان های خانگی برای رفع کک و مک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید