رایزنی سفیر ایران با رئیس مجلس شورای عمان

به گزارش مجله پیکوشو، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان روز چهارشنبه 28 آبان و همزمان با پنجاهمین سالگرد روز ملی عمان با خالد بن هلال المعولی رئیس مجلس شورای عمان در محل این مجلس ملاقات و گفت و گو کرد.

رایزنی سفیر ایران با رئیس مجلس شورای عمان

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران، در این ملاقات علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک روز ملی عمان به رئیس مجلس شورای عمان، با وی درخصوص همکاری های پارلمانی بین دو کشور گفت و گو کرد.

دو طرف با ابراز خرسندی از روابط محبت آمیز وبرادرانه فیمابین، بر تقویت هرچه بیشتر همکاری بین مجالس دو کشور و اهمیت رایزنی بین نمایندگان مجالس ایران و عمان تاکید نمودند.

رئیس مجلس شورای عمان با بیان اینکه کرونا مانع ملاقاتهای حضوری مقامات دو کشور شده، ابراز امیدواری کرد که سفرهای پارلمانی بعد از برطرف خطر این ویروس از سر گرفته گردد.

نجفی با اشاره به تشکیل گروه دوستی پارلمانی با عمان در مجلس شورای اسلامی، اهمیت ارتباط گروه های دوستی پارلمانی و کمیسیون های تخصصی در مجالس دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

رئیس مجلس شورای عمان نیز با اشاره به تشکیل گروه مشابه متشکل از نمایندگان مجلس شورا و مجلس الدوله، بر تقویت گفتگوهای پارلمانی تاکید نمود .

به گزارش خبرنگاران، مجلس شورای عمان در سال 1991 با فرمان سلطان قابوس تشکیل شد و هم اکنون دوره نهم خود را سپری می نماید و 86 عضو دارد که با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند.

عمان مجلس دیگری هم به نام مجلس دوله دارد که اعضای آن توسط سلطان انتخاب می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1286

به "رایزنی سفیر ایران با رئیس مجلس شورای عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی سفیر ایران با رئیس مجلس شورای عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید