روش نگهداری انواع غذاهای به جامانده در سفره

به گزارش مجله پیکوشو، بهترین روش برای نگهداری به جامانده غذا چیست؟ آیا باید آن را در یخچال یا فریزر نگه داشت یا در فویل آلومینیومی پیچاند یا در یک کیسه زیپ لاک کاملا بسته؟ کدام روش از همه بهتر است. مطلب پیش روی به سوالات شما پاسخ می دهد پس ما را همراهی کنید.

روش نگهداری انواع غذاهای به جامانده در سفره

از سفر با تور قیمت مناسب پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از برترین ها ،بهترین روش برای نگهداری به جامانده غذا چیست؟ آیا باید آن را در یخچال یا فریزر نگه داشت یا در فویل آلومینیومی پیچاند یا در یک کیسه زیپ لاک کاملا بسته؟ کدام روش از همه بهتر است. مطلب پیش روی به سوالات شما پاسخ می دهد پس ما را همراهی کنید.

وقتی برای جمعی شلوغ غذا درست می کنید بخصوص وقتی که مهمانی باشد و چند نوع غذا درست کنید اندازه دقیق از دست تان در می رود و به جامانده غذا ها همواره یک مساله است. اینکه چه مدت می توان آن ها را نگهداری کرد و چطور از آن ها استفاده کرد.

نان

وقتی یک برش نان تست توی بسته لک کپک داشته باشد باید کل بسته را دور بیندازید. خب برخی ها می گویند سایر بخش های نان مسئله ای ندارد نه اینطور نیست به مدرسه برگردیم و زیست شناسی دوره دبیرستان را مرور کنیم. کپک ها وقتی تعیین می شوند که به شدت زیاد شده و تجمع نموده باشند یعنی در سایر نقاط هم کپک وجود دارد، اما دیده نمی گردد. نگه داشتن نان به مدت 5 تا 7 روز در ظرف مخصوص نان، آن را تازه نگه می دارد (دو تا سه روز برای نان تازه). برای نگهداری به مدت طولانی آن را در یک کیسه فریزر زیپ لاک یا قرار دادن در کاغذا آلومینیوم به صورت کاملا بدون درز به مدت 6 ماه نگهداری کنید.

نگهداری به جامانده کیک

به جز کیک های بر پایه لبنیات یا کیک های با میوه تازه، سایر کیک ها در دمای اتاق واقعا خوب و تازه می مانند. می توانید آن ها را در ظرف نگهدارنده کیک نگه دارید تا آن را از یخ زدگی محافظت کنید یا آن را با سلفون بپوشانید. کیک باید 3 تا 4 روز بدون هیچ مسئله ای حفظ گردد. کیکی که در یخچال نگهداری می گردد بعد از دو روز کیفیتش را از دست می دهد. البته معمولا کیک ها بیش از دو روز در هیچ خانه ای باقی نمی مانند!

روش نگهداری به جامانده غذا در خصوص کاسرول ها

کاسرول ها همان غذا های لایه لایه هستند که همانند لازانیا در ظرفی پیرکس در فر پخته می شوند. اگر آن را پخته اید تا طی یکی دوز آینده مصرف کنید خب بهتر است که آن را در یخچال گذاشته در عین حال روی آن را با سلفون بپوشانید. اگر مقداری اضافه مانده که قصد ندارید فعلا از آن بهره ببرید آن را به صورت تکه های جداگانه در کیسه فریزر یا ظرف مخصوص فریزر بگذارید و قبل از مصرف ابتدا بگذارید یخ آن ذوب گردد.

پنیر

برای نگهداری پنیر بهترین کار این است که هر موقع که بسته بندی آن را باز کردید، پلاستیک آن را دور بیندازید و آن را در ظرف نگهدارنده تمیز، بگذارید. بعد از آنالیز های بسیار ما به این نتیجه رسیدیم که نگهداری پنیر در ظرف مخصوص از همه بهتر است، اما اگر نمی توانید یکی از این ها را داشته باشید، کیسه پلاستیکی کاملا بسته هم خوب است. پنیر های نرم حدود یک هفته در یخچال می مانند در حالی که پنیر های سفت 3 تا 4 هفته در یخچال می مانند. این مورد برای پنیر هایی است که در ظرف بسته بندی مخصوص خود نیستند مثل انواع پنیر چدار یا پیتزا، اما اگر پنیر صبحانه خریداری کردید بهترین کار این است که آن را در ظرف خودش نگه دارید و کاغذ ضد کپک آن را دور نیندازید. برخی از پنیر های صبحانه در پاکت هستند که بهتر است آن ها را از پاکت درآورده و در کیسه زیپ لاک یا یک ظرف نگهدارنده شیشه ای نگهداری کنید.

نگهداری به جامانده غذا برای مرغ پخته

اگر پس از یک مهمانی مقداری مرغ پخته یا برشته اضافه مانده و نمی دانید برای نگهداری به جامانده غذا چه کنید باید بدانید که اضافه مرغ پخته را می توان به مدت 3 تا 4 روز در یخچال نگهداری کرد و می توان آن را در صد ها دستور مربوط به مرغ نگهداری کرد مثل انواع سوپ و خورش. یک روش ساده این است که موقعی که گرم است استخوان های آن را خارج نموده، ریش ریش کنید و در ظرف نگهداری گوشت (ظرف شیشه ای کاملا در بسته مخصوص یخچال) نگهداری کنید. می توانید استخوان های مرغ را در یک کیسه فریزر نگه دارید و آن ها را برای یک استاک مرغ نگه دارید.

نگهداری به جامانده غذا برای غذا های دریایی

غذا های دریایی سریع کیفیتشان را از دست می دهند بنابراین ما پختن بیش از حد احتیاج آن ها را به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم. اگر غذایی دریایی اضافی دارید سعی کنید ابتدا آن را خنک نموده و در یک پلاستیک سلفون یا کیسه پلاستیکی نگهداری نموده و کاملا هواگیری کنید. بهترین زمان مصرف آن همان روز بعد است، اما می توان 3 تا 4 روز آن ها را در یخچال نگهداری کرد.

نگهداری به جامانده غذا برای تخم مرغ آب پز

بهترین راه برای نگهداری تخم مرغ آبپز نگهداری آن ها همراه با پوست در یخچال است. برای جلوگیری از جذب ذرات به وسیله پوست، آن ها را در یک کیسه پلاستیکی یا یک ظرف دردار نگهداری کنید. اگر تازه پوست آن ها را گرفته اید، آن ها را در یک کاسه آب سرد بیندازید و هر روز آب کاسه را عوض کنید. به این روش تا یک هفته می توان آن ها را در یخچال نگه داشت.

نگهداری به جامانده انواع سس

اگر قصد دارید از به جامانده سس (سس های گرم) ظرف یک یا دو روز آینده بهره ببرید، فریزر بهترین گزینه برای شماست. بسته به اینکه چه موقع می خواهید از آن بهره ببرید می توانید آن را در کیسه فریزر زیپ لاک نگهداری به صورت مسطح نگه دارید. یا اینکه آن را در یک ظرف گرد نگهداری کنید بنابراین برای پختن می توانید آن ها را مستقیما از فریزر در قابلمه بریزید. برای استفاده از سس برای چند روز بعد آن ها را در یک قالب یخ مکعبی همانند آنچه در خصوص یخ میوه ای گفته شد، فریز کنید بعد مکعب های یخ زده را در کیسه فریزر زیپ لاک نگهداری کنید. استفاده مفید از سس یخ زده به مدت 4 ماه است.

نگهداری به جامانده سیب زمینی پخته

اگر اخیرا مقداری سیب زمینی پخته و له نموده دارید که برای سالاد الویه یا کوکوی سیب زمینی پختید و نمی دانید برای نگهداری به جامانده غذا چه کنید می توانید از آن ها برای بغل بشقابی برای روز های بعد بهره ببرید. برای نگهداری سیب زمینی پخته، می توانید آن را در ظرف نگهدارنده مورد علاقه خود گذاشته و در فریزر قرار دهید که در این صورت به مدت 3 تا 4 روز می توان آن ها را نگهداری کرد.

پاستا

باید حتی الامکان پاستا را از سس جدا نگه دارید. چون نشاسته های پاستا، مایع اضافی را در یخچال جذب نموده، متورم شده و چسبناک می شوند. اگر واقعا می خواهید به جامانده غذا مثل روز اول مزه خوبی بده آن ها را طی سه روز آینده مصرف کنید و با انداختن آن ها در آب جوش به مدت چند ثانیه آن ها را دوباره گرم کنید.

نگهداری به جامانده پیتزا

وقتی که می خواهید برش های به جامانده پیتزا را نگهداری کنید، چند گزینه دارید. اگر قصد دارید که پیتزارا دوباره در فر گرم کنید، روی هر کدام از برش ها را یک ورق آلومینویم بپیچانید. روش دیگری که من برای پیتزای سس زده استفاده می کنیم، نگه داشتن برش های پیتزا بین کاغذ روغنی و سپس پیچاندن در یک سلفون یا کیسه پلاستیکی است. اگر روی پیتزا سس نریخته باشید یا خیلی کم ریخته باشید، احتیاجی به کاغذ روغنی نیست و آن را مستقیما در یک کیسه پلاستیکی کاملا هوا گرفته نگهداری کنید. به این صورت پیتزا را می توان طی سه یا چها روز نگهداری کرد البته من به شما قول می دهم که همان روز بعد کل آن را مصرف خواهید کرد!

نگهداری به جامانده غذا برای برنج

برنج یکی از غذا های پرمصرف است که به جامانده آن احتیاج به مراقبت خاصی دارد. اولین نکته این است که باید برنج را سریعا خنک کنید، چون به دلیل ماهیت مرطوب، ماندن آن در دمای اتاق موجب تجمع باکتری ها در عرض 2 ساعت می گردد. بهتر است که آن را خنک نموده و در ظرف نگهدارنده در یخچال به مدت سه تا چهار روز نگه دارید.

نگهداری اضافه مانده سبزیجات برشته

هر وقت سبزیجات برشته داشتید و مقداری اضافه مانده به این ترتیب برای نگهداری به جامانده غذا عمل کنید. آن ها را در یخچال به مدت 3 تا 4 روز می توان نگهداری کرد و استفاده از آن ها در غذا های تخم مرغی، سوپ، سالاد و همراه برنج روش خوبی برای سرو سبزیجات مغذی در غذا های روزمره است. ظرف های دردار بهترین انتخاب برای سبزیجات برشته هستند البته می توانید آن ها را در یک کاسه که با پلاستیک سلفون پوشانده شده، نگهداری کرد.

بهترین روش نگهداری به جامانده غذا و سالاد

اگر سالادتان را سس زدید، سعی کنید که آن را نگه ندارید و دور بریزید (مگر اینکه سالاد پاستا یا غلات دیگر باشد). اسیدیته موجود در سس (ناشی از آبلیمو یا سرکه یا شاید هم نارنج) سبزیجات را پژمرده نموده و تا صبح له خواهند شد. سالاد کاهو مخلوط سس نزده را می توان در ظرف های واشردار یا ظرف های نگهداری غذا در یخچال نگهداری کرد. سعی کنید روز بعد آن را مصرف کنید.

نگهداری به جامانده غذا برای انواع سوپ و خورش

سوپ ها و خورش ها تقریبا همواره روز بعد مزه بهتری خواهند داشت. سوپ ها را در یک ظرف دردار به مدت 3 تا 4 روز در یخچال نگهداری کنید یا اینکه آن ها را برای 4 تا 6 ماه در یخچال نگهداری کنید. برای استفاده حداکثری از فضا آن ها را در کیسه های پلاستیکی ضخیم به صورت صاف، فریز کنید. اگر می دانید که بعدا وقت ذوب کردن سوپ را ندارید بهتر است که آن ها را در یک ظرف نگهدارنده عظیم نگهداری کنید بنابراین می توانید برای گرم کردن مستقیما آن را در قابلمه بیندازید.

نگهداری اضافه سالاد تن

وقتی که یک کنسرو تن را باز می کنید مجبور هستید که آن را در یخچال نگه دارید. ماهی تن استفاده نشده و سالاد تن آماده را بهتر است در ظرف های نگهدارنده کوچک و به مدت 3 تا 4 روز در یخچال نگه داشت. این روش های گفته شده طبق اصول علمی بود البته ما می دانیم که شما نیز روش های خوبی را برای نگهداری به جامانده غذا استفاده می کنید، مسرور می شویم که آن ها را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1290

به "روش نگهداری انواع غذاهای به جامانده در سفره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش نگهداری انواع غذاهای به جامانده در سفره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید