فواید بادام برای روده ها

به گزارش مجله پیکوشو، هنگامی که صحبت از بهبود سلامت روده می گردد متخصصان رژیم غذایی اغلب پیشنهاد می نمایند مواد غذایی پروبیوتیک مانند ماست و کیمچی را امتحان کنید. با این وجود، ممکن است بهتر باشد ماده غذایی دیگری را به این لیست اضافه کنیم: بادام.

فواید بادام برای روده ها

به گزارش خبرنگاران به نقل از صباح؛ پژوهشگران کینگز کالج لندن تاثیر بادام کامل و آسیاب شده را بر ترکیب میکروب های روده آنالیز نموده و دریافته اند که خوردن یک مشت آجیل در روز به طور قابل توجهی باعث افزایش فراوری بوتیرات می گردد یک اسید چرب با زنجیره کوتاه که سلامت روده را ارتقا می دهد.

پروفسور کوین ویلان نویسنده ارشد مقاله مرتبط با این پژوهش می گوید: بخشی از تاثیر میکروبیوتای روده بر سلامت انسان به وسیله فراوری اسید های چرب با زنجیره کوتاه مانند بوتیرات است. این مولکول ها به عنوان منبع سوختی برای سلول های روده بزرگ عمل نموده، جذب سایر مواد مغذی را در روده تنظیم می کنند، به تعادل سیستم ایمنی یاری می کنند و بر سلامت انسان تاثیر می گذارند.

برای این مطالعه تیمی متشکل از 87 فرد بزرگسال سالم که پیش تر کم تر از اندازه توصیه شده فیبر رژیم غذایی می خوردند و میان وعده های معمولی ناسالم مصرف می کردند انتخاب شدند.

به مدت چهار هفته یک سوم از اعضای گروه 56 گرم بادام کامل در روز، یک سوم از اعضای گروه 56 گرم بادام آسیب شده در روز و یک سوم پایانی مافین هایی با انرژی همسان را به عنوان کنترل کننده پژوهش به رژیم غذایی شان افزودند.

بر اساس نتایج این مطالعه پژوهشگران دریافتند که بوتیرات در میان مصرف کنندگان بادام در مقایسه با کسانی که مافین مصرف نموده بودند به طول قابل توجهی بالاتر بود.

نویسندگان مقاله افزوده اند:مطالعه نشان داد که خوردن بادام کامل و آسیاب شده رژیم غذایی افراد را بهبود می بخشد و باعث دریافت بیش تر اسید های چرب تک اشباع، فیبر، پتاسیم و سایر مواد مغذی مهم در مقایسه با گروه کنترل (مصرف کنندگان مافین) شد. نتایج کامل این مطالعه در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 6 آبان 1401 بروزرسانی: 6 آبان 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2179

به "فواید بادام برای روده ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید بادام برای روده ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید