قیمت لیمو ترش و نارنگی در بازار

به گزارش مجله پیکوشو، قیمت محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره بار از ابتدای پاییز دستخوش تغییراتی شده و در میان مرکبات قیمت بالای لیموشیرین با وجود کاهش قیمت پرتقال و نارنگی، عجیب به نظر می رسد.

قیمت لیمو ترش و نارنگی در بازار

به گزارش همشهری، لیموشیرین در نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار 15 هزارو 300 تومان قیمت خورده که در مقایسه با دیگر مرکبات، قیمت بالایی است.

هم اکنون پرتقال جنوب و تامسون شمال در میادین 9500 و نارنگی 12 هزار تومان است. لیموشیرین در میوه فروشی های سطح شهر هم بین حداقل 20 هزار تومان قیمت دارد. در میان محصولات فرنگی و سبزی، فلفل دلمه سبز با افزایش 5300 تومانی قیمت نسبت به اول مهر رکورددار تغییرات است.

فلفل دلمه رنگی هم 2هزار تومان گران تر شده و هر 2 نوع فلفل هم اکنون 13 هزارو 500 تومان قیمت خورده اند. در کاهش قیمت هم کاهوپیچ در جایگاه اول است که در مقایسه با اوایل مهرماه 4100 تومان ارزان تر شده است.

گوجه هم که قیمت آن به دلیل کمبود عرضه افزایش یافته است، به گفته مسئولان صنفی تا 3 هفته آینده با رسیدن گوجه از جنوب کشور، ارزان خواهد شد. قیمت کنونی گوجه در میادین 9700 تومان است.

در میان میوه ها انگور سفید در فاصله یک ماه ونیم ابتدایی پاییز با 9هزار تومان افزایش قیمت، بیشترین گرانی را به ثبت رسانده و در مقابل، هلو انجیری در اواخر فصل عرضه 6500 تومان کاهش قیمت داشته است.

اما گذشته از تغییرات یک ماه اخیر، گزارش مقایسه ای یکساله قیمت محصولات پرمصرف میادین میوه و تره بار تهران در نیمه پاییز 99 با نیمه پاییز 1400، حاکی از افزایش 29 درصدی قیمت سبزی و صیفی و افزایش 34 درصدی قیمت انواع میوه است.

مقایسه قیمت یکساله میوه و محصولات فرنگی در میادین میوه و تره بار تهران نشان می دهد محصولات پرتقاضا در این بازه زمانی از ثبات قیمت بیشتری برخوردار بوده اند، چنانچه به ترتیب، پیاز با 14 درصد و خیار و گوجه فرنگی با 14.5 درصد در بین محصولات فرنگی و سیب قرمز با 20 درصد، سیب زرد با 24 درصد و گلابی با 24.5 درصد در میان میوه ها، کمترین افزایش قیمت را در نیمه پاییز 1400 در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته داشته اند.

در مقابل، هندوانه با 2.5 برابر و هویج و هلو با بیش از 2برابر افزایش قیمت در نیمه پاییز 1400 در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته، بیشترین افزایش قیمت را به ثبت رساندند و بعد از آن ها به ترتیب، خربزه، طالبی و سبزی های برگی نیز افزایش قیمتی نزدیک به 2برابر را در میادین میوه و تره بار تجربه کردند.

کدوی مسمایی با 20 درصد، لوبیا سبز با 23 درصد، بادمجان با 24 درصد و نارنگی با 25 درصد افزایش قیمت از دیگر محصولاتی هستند که در یک سال گذشته از ثبات بیشتری نسبت به سایر محصولات در میادین میوه و تره بار برخوردار بوده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1913

به "قیمت لیمو ترش و نارنگی در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت لیمو ترش و نارنگی در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید