لایحه سنای آمریکا برای تمدید معاهده استارت جدید بدون تأیید رئیس جمهور

به گزارش مجله پیکوشو، یک سناتور ارشد لایحه ای را به مجلس آمریکا ارائه نموده است که طبق آن معاهده استارت جدید تمدید و اختیارات ترامپ در محدودسازی و خروج از آن محدود می گردد.

لایحه سنای آمریکا برای تمدید معاهده استارت جدید بدون تأیید رئیس جمهور

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک باب مندز، سناتور ارشد مجلس ایالات متحده خاطرنشان کرد که لایحه ای را به منظور محدود کردن اختیارات دونالد ترامپ در خروج از معاهدات بین الملل علی الخصوص معاهده استارت جدید که منجر به تضعیف اهرم فشار استراتژیک آمریکا در کنترل تسلیحاتی روسیه می گردد، به مجلس این کشور ارائه نموده است.

وی در بیانیه ای تاکید نمود: دولت ترامپ به تمدید آخرین توافق نامه کنترل تسلیحاتی روسیه، پیمان استارت جدید که محدودیت هایی را در زرادخانه های هسته ای روسیه اعمال می نماید، نزدیک شده است.

وی اضافه کرد: اگر ایالات متحده نتواند این معاهده را تمدید کند، برای اولین بار از سال 1960 زرادخانه های هسته ای روسیه از چارچوب بین المللی کنترل تسلیحاتی خارج می شوند.

لایحه پیشنهادی باب مندز، سناتور ارشد مجلس ایالات متحده که در آن خواهان تمدید فوری معاهده استارت جدید شده است در فوریه منقضی خواهد شد. در این لایحه همچنین ترامپ از انجام هرگونه اقدامات خلاف حقوق بین الملل و خروج از این پیمان منع شده است.

روسیه بارها از ایالات متحده دعوت نموده است تا بدون پیش شرط پیمان دو جانبه استارت جدید را تمدید کند، همچنین اعلام نموده است که آماده مذاکره در چارچوب های جدید نیز می باشد. طبق مقررات معاهده آغاز نو تعداد موشک های استراتژیک و کلاهک های هسته ای روسیه به نصف کاهش یافته و هم چنین تعداد آن ها که در سایت های استراتژیک مستقر هستند به حداکثر یک هزار و 550 عدد محدود نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1066

به "لایحه سنای آمریکا برای تمدید معاهده استارت جدید بدون تأیید رئیس جمهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه سنای آمریکا برای تمدید معاهده استارت جدید بدون تأیید رئیس جمهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید