مشکلاتی که زیاده روی در مصرف پسته ایجاد می نماید

به گزارش مجله پیکوشو، پسته آجیلی مفید و محبوب برای همه افراد است، اما زیاده روی در مصرف آن می تواند عوارضی را برای سلامتی ایجاد کند.

مشکلاتی که زیاده روی در مصرف پسته ایجاد می نماید

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، اگر آجیل به مقدار محدود مصرف گردد به طور طبیعی برای بدن انسان مفید است.

پسته یکی از محبوب ترین آجیل هاست و فواید زیادی برای سلامتی دارد، زیرا سرشار از بسیاری از مواد مغذی لازم است و می تواند به کاهش وزن یاری نموده و سلامت قلب و روده را حفظ کند.

اما بعضی مطالعات نشان می دهد که با وجود فواید پسته، مصرف بیش از 30 قرص آن در روز می تواند منجر به تعدادی عوارض جانبی و در نتیجه ابتلا به بیماری گردد که این عوارض به توضیح زیر است:

1. افزایش وزن

خوردن مقدار زیادی پسته می تواند منجر به افزایش وزن گردد، زیرا یک فنجان ساده پسته حاوی 700 کالری است. از این رو، اگر فردی به دنبال لاغر شدن است، باید مصرف پسته را تا حد ممکن کاهش دهد.

2. دریافت فیبر اضافی

خوردن غذا های حاوی فیبر برای اطمینان از دفع مدفوع لازم است، اما واقعیت این است که دریافت بیش از حد فیبر برای همه مفید نیست. خوردن مقادیر زیاد پسته می تواند منجر به سندرم روده تحریک پذیر، گرفتگی معده، سوء هاضمه، شکم درد و تعدادی بیماری دیگر گردد.

3. ابتلا به عفونت سالمونلا

مطالعات نشان داده است که پسته می تواند حاوی سالمونلا باشد. سالمونلا بر نوزادان و افراد مسن تأثیر منفی می گذارد، زیرا سیستم ایمنی بدن آن ها ضعیف است. در بیشتر موارد، ممکن است درجه حرارت بالا، اسهال و مسائل گوارشی از عوارض سالمونلا داشته باشید.

4- خطر بلع اکریل آمید

تفت دادن پسته راهی عالی برای مقابله با باکتری های مضر سالمونلا است. اما تفت دادن پسته منجر به ظهور آکریل آمید می گردد.

چندین مطالعه نشان می دهد که آکریل آمید باعث افزایش رشد سلول های سرطانی در بدن انسان می گردد.

5. مسائل هضم

پسته بسیار پر کالری است. در نتیجه، مصرف مقادیر زیاد آن به طور هم زمان می تواند باعث نفخ و مسائل گوارشی گردد. بنابراین، ممکن است باعث احساس سنگینی، بی حالی یا به طور کلی کاهش اشتها گردد.

6. فشار خون بالا

بیشتر پسته ها بو داده هستند، به این معنی که نمک زیادی نیز دارند. مطالعات نشان می دهد که در بیشتر بسته های پسته بو داده، مقدار سدیم حدود 121 میلی گرم در 28.3 گرم پسته است.

مصرف زیاد سدیم خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. همچنین منجر به فشار خون می گردد و ممکن است در طولانی مدت مضر باشد.

7. تشدید مسائل کلیوی

خوردن پسته مسائل کلیوی ایجاد نمی نماید، اما اگر شخصی از مسائل کلیوی رنج می برد، خوردن پسته ممکن است زیان آن را بیشتر کند.

پسته منبع غنی پتاسیم است که به بهبود متابولیسم بدن یاری می نماید. اما در افراد مبتلا به اختلالات کلیوی، کلیه ها در حذف پتاسیم اضافی از بدن بی تأثیر هستند.

8- خطر سنگ کلیه

حتی برای افراد سالم، مصرف زیاد پسته می تواند منجر به عدم تعادل پتاسیم در بدن گردد. وجود اگزالات و متیونین در پسته به تشکیل اگزالات کلسیم یاری می نماید؛ یکی از اجزای اصلی سنگ های کریستالی کلیه است و این نوع سنگ با آب حل نمی گردد. بنابراین، مصرف مقادیر زیاد پسته ممکن است باعث ایجاد سنگ کلیه در بزرگسالان سالم گردد.

9. مسائل گوارشی

فروکتان یک ماده اصلی در پسته است که نوعی پلیمر برای مولکول های فروکتوز موجود در بعضی میوه هاست، به این معنی که نوعی کربوهیدرات است که توسط مجموعه ای از مولکول های فروکتوز به هم متصل می گردد. فروکتان در انواع مختلفی از میوه ها و سبزیجات مانند پیاز، کنگر فرنگی، سیر و موز رسیده وجود دارد.

فروکتان ها معمولاً مضر نیستند، اما بعضی از افراد ممکن است به فروکتان ها حساسیت داشته باشند. شدت آلرژی از خفیف تا شدید متفاوت است (که گاهی منجر به بستری شدن در بیمارستان می گردد). افرادی که به فروکتان حساسیت دارند ممکن است دچار عوارض گوارشی شوند.

این عوارض از یبوست و نفخ شکم گرفته تا درد شکم و اسهال را شامل می گردد. کارشناسان توصیه می نمایند که پسته به مقدار کم مصرف گردد تا تعیین گردد آیا فردی به آن حساسیت دارد یا خیر.

10. مقادیر بالای منگنز

منگنز یک عنصر اساسی برای عملکرد مناسب بدن انسان است، اما منگنز اضافی در بدن می تواند به خودی خود باعث نگرانی گردد.

این امر خصوصاً در خصوص زنان باردار و شیرده بیشتر صدق می نماید. پسته حاوی منگنز است که در صورت مصرف زیاد می تواند باعث سردرد و حتی توهم، گرفتگی پا و تعدادی از شرایط عصبی گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1592

به "مشکلاتی که زیاده روی در مصرف پسته ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکلاتی که زیاده روی در مصرف پسته ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید